Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vojje skrev:köp nya ok. Undvika helst B-tema :P .
Menar du Biltema-grejer generellt, eller bara broms-ok?
Anledningen till att jag frågar är nämligen att jag har inhandlat yttre styrleder från Biltema, som ska monteras i mellandagarna.

Oj, nu blev det visst lite OT (igen) från min sida. Sorry...
Åba skrev:
Vojje skrev:köp nya ok. Undvika helst B-tema :P .
Menar du Biltema-grejer generellt, eller bara broms-ok?
Anledningen till att jag frågar är nämligen att jag har inhandlat yttre styrleder från Biltema, som ska monteras i mellandagarna.

Oj, nu blev det visst lite OT (igen) från min sida. Sorry...
Det är bara så att jag personligen inte är medlem i Biltemas fanclub, som 99% av de övriga forumdeltagarna är :shock: .

Därför ser jag mig som en motpol och försöker att inpränta i folk att inte montera säkerhetsdetaljer från B-tema.

Jag har naturligtvis inga riktiga belägg :oops: . Det blir säkert bra med dina styrleder (om de nu råkar passa, vill säga :lol: )

Lycka till och väl mött i trafiken :P .
av TomasL
Vojje skrev:
Vill du verkligen möta honom i trafiken med styrleder ifrån Biltema? Dom kan ju lossna/gå sönder när som helst enl. dig. ;-)

(ps jag är inget jättefan av biltemagrejer heller men jag har använt lite Biltemagrejer på tidigare bilar och det har fungert till belåtenhet ds)
TomasL skrev:
Vojje skrev:
Vill du verkligen möta honom i trafiken med styrleder ifrån Biltema? Dom kan ju lossna/gå sönder när som helst enl. dig. ;-)

(ps jag är inget jättefan av biltemagrejer heller men jag har använt lite Biltemagrejer på tidigare bilar och det har fungert till belåtenhet ds)
Hmm, kanske bäst att ta en annan väg, trots allt. Tur att du påminde mig, TomasL. Jag är imponerad av ditt minne :o .
volvofantast skrev:Fick svar att dom skickas idag,jag har dom imorgon :wink:
Om din nästa tråd heter "bromspedalen tar längre upp efter byte", vet vi att allt har gått bra :P .
Glöm nu inte att lufta :wink: .
Ytterligare OT, Skruvat är lika mycket lotteri som Biltema. Många gånger man hör folk som får delar som inte passar eller delar av dålig kvalitet. Sen kan man få riktigt fina originaldelar till bra pris.
Har handlat massor på Btema och bara gått på tre minor och det ena var en nedre länkarm som inte passaed så bra Grrr
det andra var en spindelled som jag tillslut fick dit efter mycket stor ansträngning och sen så köpte jar en gång en abssensor som inte passade (till en 99:a passade till 850:n) men det är efter mer än 30års hanlande så jag kan med emfas rekomendera Biltema.
Kan i sammanhanget påpeka att jag fått fel prylar med usel hållbarhet från volvo så ingen är ofelbar ex volvo hjulager som rasar efter 3 år (först fick jag fel, sen skitgrejer som analogt med detta inte höll)
volvofantast skrev:det blev bra efter bytet av brommskivor :lol:
Återigen kan vi konstatera att Skruvat är klart bättre än Biltema :D .
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
EX30, påstår dom.

Jag måste tyvär säga helt tvä[…]

Tack för alla svar. Uppskattar det verkligen![…]

..när man funderar på ett byte nä[…]

Framvagnsbalk Volvo 240