Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MaxPower
Jag har hittat en lösning som fungerar OK, om än inte perfekt.

Installerat programmet A2DPblocker från Appstore, kostar 22kr och löser problemet. Har haft några återfall men det verkar bero på att programmet måste vara igång och inte bara ligga "minimerat".
av riha
V70F skrev:
Friman skrev:
Robertson skrev:Jag provade med att koppla telefonen via blåtand och spela musik över Spotify, står fortfarande Streaming i bilens skärm...
Min gissning är att information om artist m.m bara dyker upp då du spelar upp lokala låtar som har mp3-taggar kopplade till sig.

/Ove
Grabben satt i baksätet och spelade låtar från youtube via BT och jag fick med titlar därifrån till displyen.
Har för övrigt uppdaterat till ios5 och fått den irriterade featuren att den växlar från kabel till BT efter en stund som flera beskrivit ovan.
Har en V60 2011 med high performance.
Stämmer, har samma problem själv.
Dels att den hoppar mellan BT och dock när man har den dockad.
Sen är det Spotify som inte fått till att visa låttitel och så via BT, men det funkar via dock. Hoppas spotify fixar det snart.

Men, man kan ju ha den dockad och låta den laddas fast BT streama musiken. Dock inte så man vill att det skall behöva vara.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Jag har ett annat, skumt problem. jag har musik i mitt bibliotek (ipod) och när jag streamar spotify över BT och det ringer, så tonar spotify ner och samtidigt så drar den igång ipod-läget, vilket innebär att det spelas musik samtidigt som samtalet.
av Volvokombis
XC60 D3: Samma här. Detta har jag reklamerat till min åf. Väntar på svar. Har du reklamerat? Tillräcklikgt många så måste de göra något åt det. Att uppdatera med IOS 5 på iPhonen känns inte längre som någon bra idé...
av Psyko
Volvokombis skrev:XC60 D3: Samma här. Detta har jag reklamerat till min åf. Väntar på svar. Har du reklamerat? Tillräcklikgt många så måste de göra något åt det. Att uppdatera med IOS 5 på iPhonen känns inte längre som någon bra idé...
Inte funderat på att reklamera till Apple ?
av Volvokombis
Haha! Jobbar du på Volvo eller? Tror du jag köper en bil för att sitta och snacka med ett företag som Volvo enligt sin egen marknadsföring säger att har ett samarbete med? De får de fixa själva.

Så här funkar det snarare i världen av bilar med hög märkeslojalitet....Jag reklamerar til Volvo. Volvo vänder sig till Apple och säger att de har 2800(?) felanmälningar och ev tar Apple och löser det med Volvo. Volvo presenterar en lösning till sin kund. Skynda skynda.
av Psyko
Volvokombis skrev:Haha! Jobbar du på Volvo eller? Tror du jag köper en bil för att sitta och snacka med ett företag som Volvo enligt sin egen marknadsföring säger att har ett samarbete med? De får de fixa själva.

Så här funkar det snarare i världen av bilar med hög märkeslojalitet....Jag reklamerar til Volvo. Volvo vänder sig till Apple och säger att de har 2800(?) felanmälningar och ev tar Apple och löser det med Volvo. Volvo presenterar en lösning till sin kund. Skynda skynda.
Så Volvo ska anpassa sig efter Apple som misslyckats med sin uppgradering ?
Telefonen fungerade väl bra INNAN uppdateringen.........

Så här är det ju att äga en Apple,Apple är ju knappast kända för att
få saker att fungera med andra enheter än sina egna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Detta är märkligt. Har provat med Pre-sensus XC60 via kabel, funkar perfekt både spotify och iPod. Har testat C70 MY12 Premium Sound, kabel och BT, funkar perfekt både spotify och iPod. Har även testat Sensus Premium Sound och det funkar lika bra där!

T.ex i C70in när jag kör Spotify via blåtand, den streamar utan störljud, ringer det tonas musiken ner och återupptas när jag lägger på. Stänger jag av bilen pausas spotify och när jag startar börjar den där jag var sist.

iPhone 4 och 4S
av Volvokombis
P: Du verkar känna till Apples känsla för att åtgärda kunders problem....vilken är ganska låg. Därav ställer jag mitt hopp till Volvo. Den V60 Drive MY 2011 jag kör är Volvos best drive ever, så givetvis har jag höga förväntningar.
av Psyko
Volvokombis skrev:P: Du verkar känna till Apples känsla för att åtgärda kunders problem....vilken är ganska låg. Därav ställer jag mitt hopp till Volvo. Den V60 Drive MY 2011 jag kör är Volvos best drive ever, så givetvis har jag höga förväntningar.
Jo jag har varit med om deras känsla för att åtgärda sina kunders problem tidigare :lol:

Troligtvis löser ju Volvo även detta problem men det tar ju ändå sin lilla tid att anpassa mjukvaran
för ett "nytt" OS som IOS 5 ändå är.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Lätt att jämföra med awd drar v&aum[…]

Nu har bilen vart in på säkning med H[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]