Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Får du Dialect-loggor då istället:)/PH[/quote]
Nä de kostar 4 lax extra :-O
Användarvisningsbild
av AndersP
coolt :-}
av Amli
kave skrev:Vad sägs om en iPad för detta ändamål med en bra programvara=dvs som inte sitter och läser ner kartor över 3G nätet hela tiden.

Bild
Riktigt bra! Vad är det för hållare? Vart hittar man den?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
perhall skrev:Utmärkt idé! Då har man ju också en "reservdator" som man kan ha vid andra tillfällen. Det är väl bara att köpa en iPad för 4000 + en GPS-app.../PH
Garmin har faktiskt både kartorna + MyMechanic som appar så visst går det att lösa.
Användarvisningsbild
av kave
Brodit gör hållaren, iofs till iPad 1 för närvarande men det lär väl ändras. Vår Volvohandlare tar hem till bra priser.

Vad jag vet gör inte Garmin kartor för vare sig iPhone eller ipad ännu, dessvärre. Jag har precis köpt Navigon Applikationen som använder samma kartor som Garmin, dvs Navteq så jag ska testa den först.

Vidare hittar jag ingen mymechanic till iPhone heller, möjligen finns de i någon annan Store än den svenska?

Större skärm till en Navigator lär vara svår att hitta :)

OT/ Vidare funderar jag på om det skulle fungera med iPad som sjökort också för där vill man verkligen ha en stoor skärm. /OT
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Hej Kave!

Det finns iaf Garmin-navigations-app till I-phone, se länk nedan. Grymt med samma gränssnitt som till Navigatorn. Ser EXAKT ut som navigatorn. Riktigt snyggt! Och för 35USD Dock verkar MyMechanic bara finnas till Android än så länge. Bara att testa :)

http://itunes.apple.com/us/app/garmin-s ... 62555?mt=8
av Amli
Lite OT, men är det någon som vet om det finns någon bra hållare för iPad om man vill sätta upp den som skärm för visning av film på nackstöden?
Användarvisningsbild
av kave
Racetwin2 skrev:Hej Kave!

Det finns iaf Garmin-navigations-app till I-phone, se länk nedan. Grymt med samma gränssnitt som till Navigatorn. Ser EXAKT ut som navigatorn. Riktigt snyggt! Och för 35USD Dock verkar MyMechanic bara finnas till Android än så länge. Bara att testa :)

http://itunes.apple.com/us/app/garmin-s ... 62555?mt=8
Dessvärre bor jag i Sverige och behöver Europeiska kartor så USA versionen med amerikanska kartor som finns är inte aktuell för mig.
Vidare finns den inte ens i USA för iPad.
Men Navigon fungerar rätt bra den med.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
kave skrev:Vad sägs om en iPad för detta ändamål med en bra programvara=dvs som inte sitter och läser ner kartor över 3G nätet hela tiden.

Bild
Fett....

Bild
Bild
Bild
Bild
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7