Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av FWH
js1 skrev:Nån som vet varför den inte finns som alternativ på "Bygg din egen Volvo"?
Gissar på att de antingen ligger lite efter, eller så är de oroliga för mängden beställningar som kommer in även utan marknadsföring.
av RonnyRaw
Men vänta nu.

Om man (som jag) hoppade på erbjudandet som var över sommaren pga att detta va en kampanj på en riktigt bra bil för ett schysst pris så är man ju lite blåst nu känns det som. Det va någon som skrev i en annan tråd att det va sagt hela tiden att Volvo kommer fortsätta med kampanjen, rent skitsnack!! Kollade med min säljare när vi beställde den och kampanjen skulle MAX gälla året ut.
Exakt samma bil är ju på kampanj fortfarande för fan! Visst året är inte slut men av vad jag förstår så menar "ni" att denna bilen kommer finnas ett bra tag till, eller?
av Sharkbait
FWH skrev:
Sharkbait skrev:Försvinner subventionen nu vid årsskiftet så man inte kan få en 2,5FT till ett billigare pris än 2,5T?

Mvh
Jag vet faktiskt inte om 2,5 T kommer tillbaka eller om man bara ska tillverka den i FT utförande.
Alltså den statliga subventionen! Anledning till större delen utav folket köpte en 2,5FT istället för 2,5T!

Mvh
av PEETER
RonnyRaw skrev:Men vänta nu.

Om man (som jag) hoppade på erbjudandet som var över sommaren pga att detta va en kampanj på en riktigt bra bil för ett schysst pris så är man ju lite blåst nu känns det som. Det va någon som skrev i en annan tråd att det va sagt hela tiden att Volvo kommer fortsätta med kampanjen, rent skitsnack!! Kollade med min säljare när vi beställde den och kampanjen skulle MAX gälla året ut.
Exakt samma bil är ju på kampanj fortfarande för fan! Visst året är inte slut men av vad jag förstår så menar "ni" att denna bilen kommer finnas ett bra tag till, eller?
Japp så är det..Volvo börjar om vecka 6 och sälja för samma pris så lite blåst är man ((
av sandberg
På vilket sätt känner ni er blåsta? Kampanjer kommer och går och ÅF vet väl aldrig om hur Volvo tänker på lång sikt.
Och varför skulle det vara bättre med en uppgraderad motor? Det lär knappast vara gastronomiska skillnader, det enda Volvo bryr sig om är väl att få motorn Eurp5-klassad. Den lär ju inte helt plötsligt vara nertrimmad till 0,65 liter per mil direkt...
av PEETER
På vilket sätt känner ni er blåsta? En kampanj betyder lägre pris inom en tid med stoppdatum. Då ska man inte sälja för samma pris vecka 6 igen, då är man lurad.Annars är det ingen kampanj !
av sandberg
Jo, fast hur ofta förlängs inte kampanjer? De brukar ju alltid lyckas få fram att kampanjen var så lyckad att de därför fortsätter...
Användarvisningsbild
av Guligan
PEETER skrev:På vilket sätt känner ni er blåsta? En kampanj betyder lägre pris inom en tid med stoppdatum. Då ska man inte sälja för samma pris vecka 6 igen, då är man lurad.Annars är det ingen kampanj !
De bilar som såldes under årets kampanj var väl inte Euro5 ?
Dvs man var tvungen att sätta ett slutdatum på kampanjen intill dess man löst bilar med rätt emissioner.
Jag ser inget konstigt med det, betydligt fler "lustiga" kampanjerbjudanden har Volvo haft. T.ex. Businessbilarna som ändrat spec, färger m.m. under kampanjens gång.
Användarvisningsbild
av opA
Guligan skrev:De bilar som såldes under årets kampanj var väl inte Euro5 ?
Korrekt
Användarvisningsbild
av SvenB
Sharkbait skrev:
Sharkbait skrev:Försvinner subventionen nu vid årsskiftet så man inte kan få en 2,5FT till ett billigare pris än 2,5T?

Alltså den statliga subventionen! Anledning till större delen utav folket köpte en 2,5FT istället för 2,5T!

Om du menar den 5-åriga skattebefrielsen, den enda statliga subventionen, så är den kvar på miljöklassade bilar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 11
LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskat[…]

Jag hade ett irriterande ljud som jag tillslut lok[…]

Løs del

Svårt att avgöra storleken, men spontan[…]