Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bowen
Fred skrev:Om du har pappershögtalarna i bilen så kommer ett byte till bättre högtalare vara första (och bästa) investeringen! Efter det skulle jag satsa på ett bra slutsteg och sist en baslåda om du har begränsad budget. Personligen föredrar jag att köpa eftermarknadsgrejer eftersom jag tror att man får bättre grejer för samma peng jämfört med original. Detta gäller i synnerhet steget! Original har inga som helst inställningsmöjligheter och är väldigt dyra!

Mvh
Fred
Ok spännande, skall kolla om jag har pappershögtalare.
Det är en xc70 04 undra vad det sitter orginal.
Ändrade lite i eq- inställningarna i den dolda menyn, det verkade bli lite bättre. Får se i morgon under färd.
av Fred
Jag tror att det vanligaste är att HU603 levererades med pappershögtalarna. I min bil satt just den bestyckningen vilket jag inte var imponerad av! Jag bytte till en HU803, satte in DLS-högtalare runt om och ett 4-kanals DLS-steg (tog även bort diskanterna i D-stolparna då det fuckar upp ljudbilden helt enligt mig).

Snacka om skillnad!! :D

Min plan var ursprungligen att även skaffa en aktiv bas men eftersom ljudet blev så bra så har det aldrig blivit av...men drömmen lever kvar fortfarande...:)
av Daddan
Baselementet släppte i botten nere vid magneten på min originalsub. Bytte till ett lättdrivet baselement och har helt ok ljud men nu är det snarare den inbyggda förstärkaren som begränsar. Skulle dock aldrig köpa en sådan om man inte som jag behöver lasta barnvagnar och matkassar dagligdags... Not enough "Bang for the buck"
av oldtimersmc
Min spelar som en Hopp hippare satt och dunka bastrumeskin med storslägga i skuffen "jagrullar orginal"subb
Användarvisningsbild
av Bowen
Fred skrev:Jag tror att det vanligaste är att HU603 levererades med pappershögtalarna. I min bil satt just den bestyckningen vilket jag inte var imponerad av! Jag bytte till en HU803, satte in DLS-högtalare runt om och ett 4-kanals DLS-steg (tog även bort diskanterna i D-stolparna då det fuckar upp ljudbilden helt enligt mig).

Snacka om skillnad!! :D

Min plan var ursprungligen att även skaffa en aktiv bas men eftersom ljudet blev så bra så har det aldrig blivit av...men drömmen lever kvar fortfarande...:)
Så det är möjligt att slänga in en hu803 alltså om man kan hitta en? Det låter ju intressant.
Undra vad detta kan gå på.
En hu 803, nya högtalare, samt kanske ett steg.
av Fred
Jag tror att jag redovisat vilka grejer jag hade i någon tråd...gör en sökning så kommer du hitta det.
Användarvisningsbild
av Bowen
Fred skrev:Jag tror att jag redovisat vilka grejer jag hade i någon tråd...gör en sökning så kommer du hitta det.
Jag söker igenom din inlägg men hittar inte, har du någon idé om vilken tråd du skrev i eller motsvarande, det hade vart intressant att läsa om just detta.
av Fred
Nu får du allt sätta igång och söka lite själv Bowen...det finns massor av information på detta forum och hur man byter stereo vet jag att det finns mycket om. Var lite kreativ i sökningen, till exempel och du inte hittar något om att byta högtalare sök efter att byta ytterspeglar, det är ju samma moment när det gäller dörrsidorna.

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]