Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

pixelworks skrev:Någon som vet om IOS4 funkar med Bluetooth?

Pedalen, får först min bil nästa fredag, då ska jag testa :D
Jag har iOS4 och blåtand original.

Jag har version 4.23R av blåtand i bilen

Det fungerar att ringa men inget mer, ingen musik eller navigering.
Allt handlar ju om att Volvo har en sugigt kodad iphone mjukvara. Den hanterar ju uppenbarligen bara ipod-applikationen. IOS4 tillåter ju andra strömmande ljudappar. I tidigare OS kunde ju inte andra applikationer använda ljudkontrollerna. Hade Volvo bara ruskat om sina kodare, kunde de få till en uppgradering som hanterar iphone korrekt och man skulle kunna använda rattkontrollerna för att skifta spår i t.ex. Spotify! Dessutom skulle man slippa att bilen startar Ipod-appen så fort den bara får en chans (som när det kommit ett trafikmeddelande eller när Spotify skiftar spår)

Volvo borde kunna bättre!
Hej!
Jag har en V50 uttagen hösten 2009 med något radio paket som gjorde att jag fick USB kontakt mellan stolarna fram. Har fungerat väldigt bra med min iPhone 3G och min iPhone 3Gs. Har laddat telefonerna, lyssnat på ljudböcker och musik via spelaren. Har fått en varning att ljudet kunde störas eller något liknande men allt har fungerat bra. Har valt i låt listan via kanpparna på raio panelen.
Men efter uppgradering till IOS4 så fungerar inget. ??:-/ Ej läsbar, kan ej laddas osv. Har idag provat med 3 olika sladdar varav den 1:a användes innan uppgraderingen och fungerade bra. Mycket irriterande.
Någon som har någon mer ide än byta sladdar och starta om telefonen. Tacksam för förslag.
Hej!
Jag hämtade ut min C30 idag och har samma problem. Ångrar mig bittert att jag inte testade det på plats med säljaren idag men men...Jag har ju iofs aldrig fått det att fungera men jag har också testat med orginalkabeln samt en från Clas Ohlson så det kan inte bero på det. Jag har också startat om telefonen.
Jag får också upp det där meddelandet om att det kan förekomma störningar av ljudet osv..men det får jag också när jag synkar med audis system som enbart är till för ipod/iphone men det är bara avfärda så fungerar det utmärkt. På displayen i bilen står det "USB oläsbar" efter att den sökt efter den, telefonen laddas dock och BT funktionen fungerar utmärkt. Jag har också en iPhone 3GS med IOS4. Vad kan vara felet? Är det en inställning i telefonen eller är det bilen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Är det onormalt att generatorn laddar 14,9-15[…]

Volvo V70 08 2.4d slö

Tja har samma problem på min d5(d5244t4) H[…]

Har en 2022a, verkar inte ha några problem m[…]

D4 VEA dricker olja