Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Fasen också att man ska behöva beställa en ny XC60 precis efter man har fått den i mars. :roll: :wink:

Nån som vill köpa en XC60 D5 R-design med "poden" på instrumentbrädan?! :wink:
Användarvisningsbild
av bjornw
XC90_Executive skrev:Fasen också att man ska behöva beställa en ny XC60 precis efter man har fått den i mars. :roll: :wink:

Nån som vill köpa en XC60 D5 R-design med "poden" på instrumentbrädan?! :wink:
Kom inte å säg att de tar bort den nu!!!! :-(O) :-(O) :-(O) :-(O)
Får våran nästa vecka, med bula. Tänk om man varit lite kall.... attans!
Användarvisningsbild
av bjornw
Det är ju inte helt oväntat, men jag trodde (hoppades) de skulle låta det gå ett par årsmodeller till. Tänkte att V70/S80 stod före i kö med face-lift.
Det betyder nog att de inte är så nöjda med bulan eller iaf har fått mycet kritik för den. Eller så är det helt enkelt billigare att gå över till samma lösning som på S60:n.

Hur som helt, man känner sig LURAD :evil: :evil:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
"Poden" var väl en nödlösning tills S60 var presenterad.

Jag hoppade också på att det skulle dröja ett tag med den lösningen till XC60 eftersom jag ska hämta en i mars. Inte kul att ha en "gammal" bil när den är två månader gammal.
av tunnis
Och jag som har väntat med att beställa en X60. :roll:
Någon här nämnde i julas att den fula plastskärmen man får istället för GPS skulle ersättas med en "audi/bmw" skärm på MY11.
Hoppas det blir så ... lika som nya S60 - JA TACK
Användarvisningsbild
av Appel
Jag tycker det är perfekt med "poden", en snabb blick på den så ser jag inkommande samtal, temp, låt, radiokanal, samt att jag perifert fortfarande ser vägen.

När man skall titta på navigatorn så måste man ta ner blicken mycket lägre och det gör att du har blicken borta från vägen mycken längre. Att ha allt i en stor display är så "tyskt" på något sätt, inte speciellt kreativt i min värld!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Men för mig som är prylnörd, tekniktokig, kärt barn har många namn :wink: så vill jag hellre ha en "multimediaskärm". Med telefon, navi, stereo, digital tv, frontkamera osv osv. :D

Men jag håller med om att "poden" är smidig på så sätt att man inte behöver ta bort blicken från vägen!
av Amli
Det var väl ändå bara en tidsfråga innan den där bulan försvann? Den må vara hur bra och praktiskt som helst, det ser för djävligt ut. Förstör hela, den annars så fina, inredningen. Det måste ju ha varit en nödlösning från Volvo för dom kan ju omöjligt vara nöjda med den lösningen själv. Men att det tas bort redan nu är i så fall lite otippat, men ändå helt rätt.
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:Men för mig som är prylnörd, tekniktokig, kärt barn har många namn :wink: så vill jag hellre ha en "multimediaskärm". Med telefon, navi, stereo, digital tv, frontkamera osv osv. :D

Men jag håller med om att "poden" är smidig på så sätt att man inte behöver ta bort blicken från vägen!
Jag skulle inte ha det minsta problem att anpassa mig till en V60 T6'a, givetvis med stora stereon så att man får 7 tums skärm :-)-)

..eller att kabeln tlll endera ABS-givaren på[…]

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]