Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bluff
En viktig sak om det är en tjänsebil är väl förmånsvärdet?!? Betydligt lägre på FT...

/Johan
av perhall
Värmare ingår ju på 2,4d men inte på 2,5FT. Iofs blir 2,5FT varm snabbare så behovet där är lite mindre, men i princip är en värmare ett av de mest underskattade tillbehören. TÄnk alla fullutrustade bilar (typ min, tänkte faktiskt inte på att köpa till det) som sáknar detta fantastiska vintertillbehör som jag tidigare haft i BMW (och rattvärme också - som inte finns till Volvo!)./PH
Användarvisningsbild
av micke011
Värmare ingår på 2,5FT men du behöver en sladd (vill du dessutom ha värmen i kupén får du dra in kupékontakt till en kostnad av knappt 2000kr). Visst är det skillnad på diesel-värmaren och elvärmaren, men det sitter likafullt en värmare i en 2,5FT.
Användarvisningsbild
av Guligan
micke011 skrev:Värmare ingår på 2,5FT men du behöver en sladd (vill du dessutom ha värmen i kupén får du dra in kupékontakt till en kostnad av knappt 2000kr). Visst är det skillnad på diesel-värmaren och elvärmaren, men det sitter likafullt en värmare i en 2,5FT.
Och vill man ha en timerklocka till bränslevärmaren är det en affär på ca 2 Tkr. (Tippar att de allra flesta dieselägare köper till den)
Användarvisningsbild
av micke011
Precis som jag avslutade mitt tidigare inlägg så påstod jag aldrig att elvärmaren var bättre eller bekvämare, jag kommenterade bara påståendet att det inte sitter värmare i 2,5 FT.
av Lövet
Bluff skrev:En viktig sak om det är en tjänsebil är väl förmånsvärdet?!? Betydligt lägre på FT...
/Johan
Å andra sidan styrs tjänstebilskostnaden i många avtal också av andrahandsvärdet. Med nuvarande osäkerhet kring etanolens framtid så kan det mycket väl vara så att dieselns blir högre i %. Detta skulle då i den typen av avtal kunna överstiga skillnaden i förmånsvärde.
Användarvisningsbild
av sveax
andreas_lofgren skrev: Med nuvarande osäkerhet kring etanolens framtid
Jag tror nog att den största osäkerheten om etanolens framtid finns på detta forum. Jag läser mycket i tidningar om bilar och bränslen. Ingen stans är debatten så helt inriktad på att "dödförklara" etanol. Etanol har sina nackdelar och exempelvis diesel sina. Det enda drivmedel som klarar sig här på forumet är bensin, alltså skall vi välja bensin som bränsle.
av JHg
sveax skrev:Det enda drivmedel som klarar sig här på forumet är bensin, alltså skall vi välja bensin som bränsle.
?:-/
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskattar[…]