Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av frilins
Lite dumt inlägg kanske...
Men jag måste berätta, frugan drog iväg mig till Ullared idag... 8)

Fram och tillbaka från Skåne och där sitter jag med mitt standardpaket och lyssnar först på musikalen Starlight Express på uppresan, hemresan spelade Pink Floyd "The Wall" på ultradisc (guldcd), plötsligt så kunde till och med jag åka till Ullared i denna suveräna bil med dess underbara ljud.

Vem lider då, inte jag i alla fall!
Användarvisningsbild
av A80TD
Loner skrev:
frilins skrev:Kollade min bil och jag har 8 högtalare (High Performance) men hittade inget slutsteg under passagerarsätet, vet någon om det finns en annan "ordinarieplats" som det skulle kunna sitta istället?
Har nu sett i Volvos tillbehörslista att HU-603 kan hantera 8 högtalare utan slutsteg så det kanske är det min gör...
Både performance och high performance har 8 högtalare.
High performance har dock bättre högtalare i alla dörrar, bak i d-stolpen är det samma. I high performance skall det även ingå ett PA200.

Stegen har bara en plats, den under passagerarsätet.

Jag har performance i min bil än så länge..

/L
Vilket ljudsystem har jag, i så fall? Det är en HU-803 med okänt slutsteg och 9 högtalare. Är det någon sorts blandning av två olika system?

Hur tar man reda på vilket av slutstegen man har. Det syns bara några nummer om man tittar framifrån.
Användarvisningsbild
av Loner
Är det originalmonterade grejor?

3 högtalare i framdörren så är det PA300, är det 2 högtalare så är det nog PA200.

På stegen står inget annat än lite nr, men med lite tur hittar du artikelnr, från det kan man se om det är 200 eller 300 steget.

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Loner skrev:Är det originalmonterade grejor?

3 högtalare i framdörren så är det PA300, är det 2 högtalare så är det nog PA200.

På stegen står inget annat än lite nr, men med lite tur hittar du artikelnr, från det kan man se om det är 200 eller 300 steget.

/L
Jag skulle tro att det är originalgrejorna som sitter i.
Framdörrarna har två högtalare och den nionde högtalaren sitter mitt under vindrutan i instrumentbrädan och ingår i någon slags surroundljudsfunktion.
Jag var och läste av klisterlappen som sitter på slutsteget och där fanns följande nummer: 8673135 och 10096, förutom land och tillverkningsdatum.
I vilket fall, så är det ett härligt tryck i anläggningen. Klart och snärtigt ljud och det låter inte illa ens när man drar på så att backspegeln blir suddig :)
Jag hade inte väntat mig att en originalstereo skulle vara så bra. Dock verkar det som att högtalarna i bagagerummet har gett upp eller har dålig kontakt med förstärkaren.
Användarvisningsbild
av Loner
8673135 är ett PA200, då har du nog high performance i dörrarna.

En baslåda i skuffen är ett het tips, blir ett br amycket bättre drag i lågbasen :)

/L
Användarvisningsbild
av A80TD
Ja, kanske man skulle skaffa en originalsubwoofer. Jag ser att man måste byta reservhjul då, men det kanske går att hitta bra beg. av bådadera.
Får lägga det till listan över uppgraderingar och modifieringar till bilen. :)

Tack för svaren
Mvh
Användarvisningsbild
av Cimmen
Väcker liv i tråden igen.

V70-04
Preformance sound HU-603

1. Hur är det ni som har provat, behövs det en mjukvaru-uppgradering om man monterar in ett beganat slutsteg från skrot?
(ska hämta ett 300 i morrn på posten och åka till danmark över nyår så man vill ju inte att stereon pajjar halvägs...)

2. hur ser du skillnad på ett 200 och ett 300 steg? art.nr? På mitt står det 8666630 10347 04W11. Vilket är det.
av S60AWD2.5T
Hej!

1. Har för mig att det inte behövs/nödvändigt mjukvara men är inte säker.

2. Grattis det är ett PA300.
Användarvisningsbild
av frilins
Behövde själv inte ladda in ny mjukvara, fungerar utmärkt ändå.
av karlssonrobin
Är det någon som installations bruksvisning för Stegen till V70n?
Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]

Kolla på insidan av fälgen om där […]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]