Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ironmannen
Vi som väntar på Polestar uppgradering för XC60 2,4 D 163 HK kommer bli glada om ett par veckor. Jag fick följande mejl svar från Polestar att kolla om ett par veckor på hemsidan så kommer den finnas tillängligt för 2,4 motorn 163 HK för XC60 inför hösten. :D
av samz
Så har man äntligen gjort stora effektoptimeringen från 163 till 205 hk (ref:31312225)!! Tittar på mitt intyg och då står det som Toker nämner 136 kW medan det står 151 kW i Polestarbladet, ska ringa verkstan på måndag. Någon som vet hur detta löses? eller har bilen optimerats till 185 hk, https://www.media.volvocars.com/uk/enha ... tions.aspx ?
av storfiskarnizze
Guds frid
tittade in här och hittade denna tråden. Jag har uppgraderat min V70II 2,4d 163 hk till 205 hk med Polestar.
När jag nu kikar i intyget från Volvo så står det ikryssat på motorkod 69 och 136 kW !!!! Precis som ovan nämnts så skall den stora uppdateringen ge 151 kW = 205 hk vilket jag även betalat för med 8 900 skattade kronor. Frågan är nu vad jag egentligen fått för uppgradering !!!! Enligt intyget så har jag 136 kW men har betalat för 151 kW.
Bilen är dessutom reg.besiktigad efter intyget och i det nya papperet står 136 kw. Enligt Polestar så skall den stora uppraderingen ge 151 kW. Kolla detta ni andra som uppgraderat.....det är något lurt här.
Det blir verkstadbesök på måndag, var så säkra.

Kanske grundlurad :evil:
kenneth everhed mörrum
av storfiskarnizze
Goder eftermiddag
Så har besökt lokala Volvoverkstaden och fått besked om vad som laddats ner. Min 2,4 har fått 205 hkr men Ahlberg Bil AB har kryssat i fel ruta på intyget av någon anledning. Jag har ju registreringsbesiktigat bilen enligt deras intyg så nu får jag göra om alltihop. Verkstaden kommer att kompensera mej för mina extra utlägg. Det viktigaste är ju att bilen har uppdaterats till 205 hkr som jag betalat för. Bilen går riktigt bra efter uppdateringen
så jag misstänkte att programvaran var rätt och INTYGET fel.

Hej och hå
kenneth everhed
mörrum
av samz
Jepp, samma här. De hade tagit fel lapp med fyra alternativ och där saknas 151 kW. Fick en ny och ska besiktiga den asap.

Kan säga att det är riktigt skönt drag nu, speciellt från 80 till 120. Ska kolla lite hur bränsleåtgången är. Återkommer.

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]

Visa din semesterbil(d)

Mycket trevligt! Själv jobbar jag en vecka ti[…]