Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sparkz
Jordningen där är bara till för pumpen, nivågivaren har sin egen, den bruna. Den går till jordskenan i elcentralen.
Användarvisningsbild
av PelleH
Ja det verkar som det inte blir till o fixa de denna vecka. Min kompis har min enda bilnyckel. O han åkte upp till boden :P Hoppas jag får tillbaka den till helgen. eller om han skulle skicka den på posten :P
Användarvisningsbild
av PelleH
Så nu e man tillbaka igen. Har inte gjort allt för mycket med mätaren för att de är besiktning imorgon som gäller. Min spärr tid har gått ut på körkortet men har ingen gilltig id handlig så jag får gott vänta på mitt nya körkort. Tänkte bara göra en snabb fråga om en annan sak. Lampan i instrumentpanelen som är en lampa med ett kryss över tänds då man bromsar. Och det är väl om en lampa är sönder? Har kollat alla lampor o alla fungerar. Kan man inte bara ta bort den till besiktningen?
Användarvisningsbild
av emwtur
besiktningen skall inte bry sig om den
- dock kommer dom säkert att kolla dina lampor extra noga.
lyser alla lampor som dom skall så skall dom inte bry sig om den varningslampan.
Rätta mig om jag har fel !

/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Hmm har för mig att du har rätt. Blev bara fundersam. Vill att den ska gå igenom ua bara. Blir nog lite k sprit oxå för att fixa co halten lite. Har ett litet läckage vid grenröret. Klarade mig förra gången med det oxå. Hade dock inge ksprit då. :D
Användarvisningsbild
av emwtur
K-sprit ?
finns färdigt på pump numera - E85 !
MEN allvarligt - har du kat så kommer lambdasonden att märka att du fifflat och tala om för insprutningen att feta upp blandningen !!!
fixa läckan !

/emwtur
Användarvisningsbild
av PelleH
Hinner nog inte göra det tills imorgon. Så vi får se vad söm händer imorgon. Återkommer med resultaten från bilprovningen :)
Användarvisningsbild
av PelleH
Fick ett fel på besiktningen o de var en spindelled :P O den e fortfarande sjukt fräch under. Så nu blir de till o byta den o sedan kanske de blir försäljning :)
av Tinne
Jag flinkar in ett mätarproblem själv så får vi se vad stämman säger.

Jag har en 740 -90 med följande scenario:

Fungerar:
- Hastighetsmätare
- Varvräknare
- Tempmätare

Fungerar EJ:
- Vägmätare
- Tripmätare
- Bensinmätare

Innebär detta att man kan utesluta bakaxelkontakten?
Om det är instrumentet, vad gör man då? Kollar lödningar?

Tips mottages tacksamt.

//Tinne
Användarvisningsbild
av sidhabo
Tinne skrev:Jag flinkar in ett mätarproblem själv så får vi se vad stämman säger.
Denna stämma tycker att du ska starta en egen tråd. Blir snabbt rörigt när man behandlar fler problem i samma tråd. Så detta säger jag inte för att vara tyken. Bara pga massa dåliga erfarenheter i olika forum. Och för ditt eget bästa. En hel del folk som blir sura och inte svarar någon som "snor" en annans tråd.
Du har ju i alla fall 3 favoritfel för den bilen :roll: Så det finns det mycket info om redan i forumet :-DD
Borde inte vara givaren/kabeln i bakaxeln. Så då är lösningen att köpa en SAAB ha ha ha.
Ursäkta skändningen, men jag har haft så jävla mycket skit med instrumentet i min 740 -88. Värsta är ju att jag inte kan ta till mitt favorit-trick och handla en ny på skroten. Risken stor att de har samma fel. Men det är väldigt lätt att plocka bort mätaren. 2 skruv och dra ur den. För att återkomma till Volvo spåret igen :-DD
Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&[…]

Nya skärmarna

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=86&[…]

Volvo car UX

Nu har jag också "uppgraderat" oc[…]

Hej min volvo 945 1991 b230f har börjat gasa […]