Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StringerBell
MartinS skrev:Jag har också lite goda nyheter... Idag fick jag besked från Polestar att de planerar släppa trim till T6 motorn för MY08-10 nu till våren. Jag kan inte bärga mig...
Hur många hästar får du då?
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:
MartinS skrev:Jag har också lite goda nyheter... Idag fick jag besked från Polestar att de planerar släppa trim till T6 motorn för MY08-10 nu till våren. Jag kan inte bärga mig...
Hur många hästar får du då?
Vet ej, det säger dom inte förens vid lansering. SKulle man våga sig på att gissa 300hk/430nm kanske? Orginal är ju 285/400. Framförallt är jag nog ute efter den bättre körbarheten som många vittnar om.

/Martin
av Steff 99
Tyvärr tenderar "Polestars" vår infinna sig i samband med när semestern startar, nu i år gjordes släppen v 27 och jag tror det var samma förra året.
Men den som väntar på något gott osv. :lol:
av perhall
Lite humor med annonsen jag ser framför mig: "Sveriges mest sålda Enklare och tryggare än chiptrim. Nyhet: Ny version med nya finesser http://www.kcr.se"

T6 verkar ju inte ha så mycket trimpotential mätt i antal hk. Men körbarheten vittnar många om blir klart bättre med POlestar trots få extra hk. Det är verkligen tveksamt att ge sig på annat än Polestar när det är samma pris ung. och garantierna försvinner, och man ändå bara får några extra hk. Lite skillnad om man har en Audi A4 2,0TFSI och får 77 extra hk.../PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Såg att BSR har släppt en mjukvara till T6 (304hk) som ger 335hk/498Nm. Skulle vara intressant att testa en T6 Polestar mot en T6 BSR.

Jag har kört många snabba bilar av olika märken, allt från Golf GTI till Porsche 911, men jag måste säga att jag är sjukt imponerad av min V60 T6 R-design Polestar. Jäklar va den går! Känns som betydligt mer än 329hk/480Nm! (D)

Tackar!! det förklarar varför jag inte […]

ID4an jag kört hade ingen lane assist, m&arin[…]

Hjulsidor Volvo 740 GL -91

Fram: https://i.imgur.com/E6Iur5Q.jpeg Bak: ht[…]

En av anledningarna till placeringen är att[…]