NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
XC90_Executive skrev:
perhall skrev:Tycker 08:an är för dyr, så otroligt utrustad är den inte
Allt utom 18" typ :wink:
...och elstolar, elvärmt baksäte, soltak, skinn, PDC fram och en del annat som jag antar att du har i din bil också:)

ok, den är välutrustad men dels tycker jag att 07:an är det också, den sticker ut ur mängden, dels tycker jag inte att 08:an är så välutrustad att det motiverar priset, den är trots allt begagnad av förra årsmodellen...

jag tror dalis bedömning av värdefallet är helt riktig. Om tre år är 08:an värd 7 000 mer för årsmodellen, 20 000 mer för milen och 5-8 000 för att den är R-sport med RTI m m(i övrigt svårt att bedöma värdet av utrustningen, men helt klart kommer det att vara värt en del). Dessutom får man ett år mer vagnskada och mindre reparationer. Men det är ändå en klart sämre affär.

PH
av Diselpower
Tack för alla svar

Faktist så håller jag med om att den är inte så välutrustad, hade den varit en summum med takluka så skulle det vara mer värt. Å andra sidan så kommer jag behålla bilen minst 5 år ifall jag tar 08:an då man har en bil med allt!, tar jag 07:an så kommer den nog bytas ut mot en r-design inom 1,5-2 år tror jag.

Hur som helst så kommer jag avvakta 2-3 veckor och se ifall priset sjunker eller om inte annat så kommer det in fler bilar.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
perhall skrev:...och elstolar, elvärmt baksäte, soltak, skinn, PDC fram och en del annat som jag antar att du har i din bil också:)

ok, den är välutrustad men dels tycker jag att 07:an är det också, den sticker ut ur mängden, dels tycker jag inte att 08:an är så välutrustad att det motiverar priset, den är trots allt begagnad av förra årsmodellen...

jag tror dalis bedömning av värdefallet är helt riktig. Om tre år är 08:an värd 7 000 mer för årsmodellen, 20 000 mer för milen och 5-8 000 för att den är R-sport med RTI m m(i övrigt svårt att bedöma värdet av utrustningen, men helt klart kommer det att vara värt en del). Dessutom får man ett år mer vagnskada och mindre reparationer. Men det är ändå en klart sämre affär.
Men den har R-designpaketet, vilket då inte gick att få med enbart skinnklädsel. Elvärmt baksäte går inte att få till S40, pdc fram monteras på verkstaden i efterhand och taklucka kan den ha ändå, fast det inte står utskrivet. Har sett det på många bilar där. Men visst, helt fullmatad är den inte.

Trots pålägget i pris tror jag att 08:an är det smartaste köpet. Garanti, utrustning, R-design osv...
av Diselpower
Ska man tänka riktigt realistiskt så är bilen bra utrustad, och bra pris. Hur åfta ser man en s40 med r-packet, premiumsound och rti ?

Grundpriset är ju ca 230 00
+19 900 Premiumsound
+19 900 RTI
+ 4 500 Aktiva xenon
+25 000 Momentum packet
+ 1 200 Rengsensor
+ 1 500 Sportchassi
+ 500 passbag
+ allt smått och gått

Nypriset ligger på ca 320 000kr -330 00kr. Vilket är en rejäl sänkning på 60 000 - 70 000 tusen bara för att den är "lite använd" 400mil och nästan 1 år gammal !

Edit: Utan takluka kan jag leva med, samma sak med elstolar (det är inte hela värden) Föresten vad står PDC för?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
PDC är "backvarnare" fram på bilen
av Diselpower
Hej alla igen.

Nu har jag bestämt mig och det kommer bli att jag köper S40 2008 med R-design, premiumsound och RTI och allt lulu man får med :D.

TACK SÅ JÄTTE MYCKET för all hjälp tipps ni gav mig. Hoppas att fler som är köpsugna av s40 kan läsa detta inlägg och få någon blick över s40N :).

Jag ska inte lova mycket men jag försöker ta kort när jag får bilen och sedan sätta upp dom på bildgalleriet.

TACK igen och ha de gött!!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]