Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vanman
Jag är ledsen för att du inte kan göra en sån installation snyggt, men jag skrev efter bästa förmåga. Blir du inte nöjd, får du nog be någon om hjälp.
Sorry!
av storfiskarnizze
goder afton
I min Porsche 964 - 91 finns mätare oljetryck-oljenivå-oljetemp + oljesticka dock ingen vattentemp !!!! Attans bra att ha direkt synliga data på motorns arbetsförhållanden. Det finns en hel del att lära för dagens bilkonstruktioner, det minsta man skulle kunna begära är att man SJÄLV skall kunna välja bort sådan meddelanden som man finner onödiga. "Ingen bältad bak" är ett typiskt exempel. Plinget från bältesvarnaren kan göra vem som helst vansinnig, man får ju ha öronproppar. Numera har jag bälteshanen från passagerarstolen i honan på förarstolen vid korta turer inom samhället. Volvo vägrar ta bort oljudet. Funderar starkt på att sälja bilen, den är grovt överreklamerad.

fiskargubben
Användarvisningsbild
av apersson850
När det gäller mätare håller jag helt med dig. Det finns ju en massa information i dagens styrsystem - det kan man ju se exempelvis om man kopplar upp sig med en sån där OBDII-läsare. Låt föraren välja vad han vill se. När man har displayer och inte fasta instrument är det ju enkelt.

När det gäller plinget är det ju bara att ta på sig bältet. Det är inte värre än att öppna dörren. Enda tillfället då det inte fungerar är exempelvis om man ska backa upp hjulet på ett släp på en platta (exempelvis för att få en husvagn att stå plant) eller liknande, men då går det så sakta så då plingar det inte ändå. Inte för bältets skull, men möjligen för att man hänger ut om dörren.
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]