Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av WannabeeGBG
roggama skrev:Hej ,det är Roger igen apropå om det är svårt att byta och plocka ner framfjädern mm så blev jag förvånad hur lätt det var att plocka ner och byta grejerna,fjäderihopdragare och lite verktyg så fixar man det lätt.Glöm bara inte att göra en framvagnsinställning efteråt.(tjänar en slant på att göra det själv)Mvh Roger volvo v70 2,4t :lol:
Fint Roggan. Får ta en heldag i någon Gör-Det-Själv hall o lösa eländet.
Användarvisningsbild
av drop
Jag har haft klonk ljud i min v70n 2,4t 01 men byte mina länkarmar för 2 v sen och har inte haft något mer smällande från framvagnen. (D)
av Oso
carpe_nemo skrev:Ser fram emot detta, hoppas då att de finner felet :wink:

Hejsan. Nu är bilen tyst som en mussla. :D Var den berömda gummitallriken i fjäderbenssätet som skavts sönder/sned. Bilia trodde den gått sönder av en sten eller nåt.. Nå, de bytte, kostade gratis och bilen är knäpptyst.

Hör gärna av Dig med vad de var på Din :wink: .
Användarvisningsbild
av Atk
erbe skrev:Nyss bytt alla kräng stagen samt övre fjädersätet fram.

Är fjädersätet slut låter det klonk när det guppar,enkel kontroll om dom släppt i gummit:
Ryck utav plastskyddet på stötdämparen,ta en nyckel å testa vrida på muttern,kan du vrida så har vulkningen i gummit släppt.

Köpte fjädersätet på volvo ca 250kr å nu är det tyst å gott!!
Ska det vara helt stumt eller flexar den lite även när den är hel. När du skriver vrida menar du typ ett varv.

Jag har en XC60 D3 2011 där skärmkantern[…]

Hur gamla är däcken? Är det dubbfri[…]

3G släcks

Nu har jag fått info i appen, bilen fick ny […]

Motorfästen XC60 -17

Det är iofs hål rakt igenom från […]