Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Loner
3:e bromsljuset (med dioder) körs via en separat utgång på REM, dom vanliga bromsljusen går på en annan utgång via relä.

Så för att få blink i dioderna måste du koppla dem via reläet istället.

/L
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Loner skrev:3:e bromsljuset (med dioder) körs via en separat utgång på REM, dom vanliga bromsljusen går på en annan utgång via relä.

Så för att få blink i dioderna måste du koppla dem via reläet istället.

/L
Aha ! :) Tack så mycket Loner !
Då ska jag meddela detta till min mek nästa gång jag åker till honom.
av Peter Karlsson
Brainded skrev:Konkurrent? http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5640 gratis frakt...

Tjena Brainded.

Kör man in med den där inkopplad på bilprovningen, Så lär man åka hem med minst en tvåa....
Den där blinkar ju på samma sätt som whipflash WF II-2WS gör, som är för MC och den modellen står klart och tydligt
på whipflashs hemsida att den är olaglig, men användes på egen risk, fördelen med den är att man kan koppla bort den funktionen genom att jorda en pinne.

Den whipflash som jag mest monterat är WF II-C och den är fullt godkänd för den blinkar bara vid panikinbromning eller olycka !!

Kul att se att fler intresserar sig på nätet... Har numera i GBG sett några fler bilar som har whipflashdekaler !!!

Jämför själv dem båda på http://www.whipflash.se

Ha en fin kväll !!

MVH Peter
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Brainded skrev:Nog tusan har vi väl kommit överrens om att inte WF II-C är godkänd heller?
Att den inte är laglig/godkänd verkar ju trots allt stämma. Personligen så bryr jag mig inte... för vem ska upptäcka den? Polisen? Bilprovningen? SBP panikbromsar ju inte när de testar bromsarna i alla fall (det räcker inte med att bromsa "hårt" utan man måste verkligen "hit the brakes" så att säga) & jag hoppas verkligen att bilen bakom vid en eventuell tvärstopp upptäcker den :) :wink: .
av Linqid
V70BiFuel03 skrev:
Brainded skrev:Nog tusan har vi väl kommit överrens om att inte WF II-C är godkänd heller?
Att den inte är laglig/godkänd verkar ju trots allt stämma. Personligen så bryr jag mig inte... för vem ska upptäcka den? Polisen? Bilprovningen? SBP panikbromsar ju inte när de testar bromsarna i alla fall (det räcker inte med att bromsa "hårt" utan man måste verkligen "hit the brakes" så att säga) & jag hoppas verkligen att bilen bakom vid en eventuell tvärstopp upptäcker den :) :wink: .
Om polisen har några synpunkter på det är det bara att påpeka att även dem själva har funktionen, nya V70 har ju trots allt börjat levereras i polisversion nu.. :wink:
Det var kul att höra att även polisen själva har den och det kanske kan förklara varför inte någon av
alla dem som jag monterat för har blivit stoppade :P Vad jag vet iaf !!

Så allihopa .... blinka på som bara den !!!

För min egen del har jag funderingar på att bli lite busig och sätta in en WF II-2ws, Vad tror ni andra om det ?? Kan det bli tufft eller ??

MVH Till allihopa ifrån Peter
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Nu är det väl inte så att polisen eftermonterar whipflash utan den funktionen finns inbyggd i nya V70 som standard.

//David
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ursäkta att jag går lite off topic. Men när jag läste rubriken första gången så såg jag en inte allt för barntillåten bild framför mig :P
av Peter Karlsson
Nybbe_gefle skrev:Nu är det väl inte så att polisen eftermonterar whipflash utan den funktionen finns inbyggd i nya V70 som standard.

//David
Hmmmm.... Ja fråga inte mig.... Men det vore ju patetiskt om dem stoppade någon med samma funktion som de själva har.... :roll:

Till cybermunken..... Gå in och titta vad du tycker om en äkta svensk kvalitetsprodukt.

http://www.whipflash.se

MVH En trött Peter

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]