Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

hittade pumpen under batteriet.. det verkar som det går ström till pumpen iallafall men sedan tar det slut.. verkar inte som pumpen fungerar faktiskt, men jag vet inte. pumpen såg inte ut som på bilden heller... :-(O) :-(O) :-O)

?:-/ ?:-/
#27 skrev:Har du fått någon ordning på farthållaren??
nej... :evil: :evil:
Provade du Sparkz förslag till att justera kontakterna vid koppling och broms ?

Vid gaspedalen finns en vakumklocka, prova att trycka ihop den ( som om farthållaren hade gasat bilen) går det lätt och åker den ut helt så fort du släpper den, samt att det kan låta som ett pumpljud ( typ pumpa en luftmadrass) gör det det så läcker det luft någon stans.
mest troligt att någon av kontakterna vid koppling och broms inte stänger helt.
Prova att förhand trycka in av kontakterna och tryck ihop vakumklockan samtidigt, fungerar det som det ska så ska det vara ett motstånd att trycka ihop klockan samt att den inte åker ut direkt när du släpper den.
kolla över dem ja.. men får väl kolla en gång till... :evil:
av christer.d
grammse skrev:en dum fråga angående farthållaren. Du vet att lampan på instrumentet
inte tänds bara för man drar knappen till on läget på spaken ???
Använder inte min så ofta men har för mig lampan tänds när jag aktiverar den med en knapptryckning.
på min v70 års99 tänds ingen lampa vet att jag på pekad dett till verkstaden men dom sa att vissa modeller av v70 tänds ingen lampa för farthållare. kolla noga på din så jag vet att klaga igen på verkstaden
Användarvisningsbild
av Nexus
christer.d skrev:
grammse skrev:en dum fråga angående farthållaren. Du vet att lampan på instrumentet
inte tänds bara för man drar knappen till on läget på spaken ???
Använder inte min så ofta men har för mig lampan tänds när jag aktiverar den med en knapptryckning.
på min v70 års99 tänds ingen lampa vet att jag på pekad dett till verkstaden men dom sa att vissa modeller av v70 tänds ingen lampa för farthållare. kolla noga på din så jag vet att klaga igen på verkstaden
jodå min lampa tänds när jag aktiverar farthållaren (sätter hastigheten)

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]