Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
jubileumsjimpa skrev:Argument behövs inte, du gör på följande sätt.

Köp 2,5t:n. Håll en hårfön en centimeter från emblemet på bakluckan någon minut, fila sedan bort emblemet med en fiskelina - tvätta rent limrester med T-sprit.

Säg att du fick byta jämnt mellan 16 tummarna Thor-fälgarna om du tog
bilen idag.
:twisted:

Ha ha..... Bingo !!!! :D :D
av zooom
Zalt skrev:
zooom skrev:Måste bara komma med ett argument som fungerar på alla kvinnor !

Bromsarna !!!

Jag har själv en 2.4T -00 och på den sitter det bromsar som man kan bromsa så att man får näsblod om man är oförsiktig ! :-) De är med andra ord otroligt bra och jag tror inte att de är sämre på en nyare turbo, rätta mig om jag har fel någon !

Jag har även kört ett antal nyare V70 snik edition (dvs 140 hk och 170 hk) många mil i tjänsten och de bromsarna imponerar inte på mig, det är en avsevärd skillnad på bromsverkan !
Nu får vi komma ner på jorden igen här, alltså så ENORM stor skillnad är det inte, har själv en 2.5T AWD i tjänsten samt en S60 2.4 170 "SNIK" edition privat. Båda bilarna är MY05.
Nä inte såååå enorm, men han ville ju ha bilen så då får man väl förbättra sanningen lite :-) Men du måste hålla med om att man känner skillnad.
av karlskrona_krille
2.5 t utan tvekan, stod i samma sits själv.

turbo gör skillnad !
sedan rti finns lös gps att köpa för nån tusenlapp som är bättre än den inbyggda.

bättre värde i 2.5t samma skatte kostnad och försäkring, soppa tror jag inte är märk bar skillnad.

kul och se vad du valde.

men jag åndgrade inte mitt val iallafall :)
Felkod

.. Har en 8mm slang som hänger löst fr[…]

Felkod B5

Läste denna tråden och tyckte att det […]

Fullt normalt skulle jag säga med den informa[…]

..Så du tror inte att tändspolen kan […]