Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
Jag förlängde mitt VOC (för ett år sen?) till mars 2023.
Jag har inte heller fått någon förlängning, men det är å andra sidan inget jag gråter över. Blir dock mest fundersam hur Volvo tänker och prioriterar.
av dabman
MartinS skrev: lör 12 feb 2022, 17:12
dabman skrev:Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

”Erbjudandet gäller för Volvokunder som har Classic-bilar (ej SPA) med Sensus Infotainment och hade ett aktivt abonnemang som skulle löpa ut innan 2023.”

Stämmer detta in på er som fått det förlängt?
Det stämmer, jag fick ingen fri förlängning för jag hade redan betalt till 2024. Lite trist att man "straffas" för att man är ute i god tid med förlängningen.
Japp! Jag tror den springande punkten är just att abonnemanget skall löpa ut innan 2023, plattform och modell spelar noll roll.
av Bannad
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 17:07
EPSON skrev: lör 12 feb 2022, 16:09
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 16:03 Tycker det är märkligt att man får olika svar beroende på vem man hamnar hos i supporten. Både Michaela och Carolina ([email protected]) påstår att det gäller: Classic-bilar (EJ SPA). Medans jag läser tidigare i tråden att Amir säger att det handlar om driftstörningar i appen som lett till kompensationen.
.
Introducerandet av den nya maskinvaran i VOC-appen har medfört störningar oavsett om det gäller SPA eller inte. Jag tycker därför det är bra att Volvo kompenserar VOC-kunder på detta viset. De som fått 13 månader förlängt visar på att Volvo har hörsammat kundernas missnöje. :-)
Jag vet inte om du medvetet missförstår mig? Jag vill också ta del av kompensationen som andra och undrar varför Volvo svara dom de göra, till mig. Jag vill inte att Volvo skall ta bort någon annans kompensation.

Jag har en XC60 MY20 och en V60 MY14 som båda har haft problemen, kvalar jag inte in till erbjudandet - är min stilla fråga. Jo antaligen om man läser Amir svar. Absolut inte om man läser Michaela/Carolinas svar.
Nej, jag vill föga medvetet missförstå dig. Att dom ev tar bort andras kompensation handlar om Volvos egna beslut. Jag förstår därför inte vad diskussionen handlar om. De som har fått 13 Mån har fått det, och de som inte fått har inte fått det. Det är mer en dialog med Volvo som de som inte kompenserats personligen skall ta.
Användarvisningsbild
av Derank
dabman skrev:Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

”Erbjudandet gäller för Volvokunder som har Classic-bilar (ej SPA) med Sensus Infotainment och hade ett aktivt abonnemang som skulle löpa ut innan 2023.”

jepp, så är det, mitt löper ut 4april 2022, fick 13mån till. Och det är kompensation för allt strul, samma sak var det nånstans runt 2019 fick ett år extra pga att det strulat så mycket.
av RonnieLkpg
dabman skrev: lör 12 feb 2022, 14:31 Fick svar när jag kollade med supporten om varför jag inte hade fått samma erbjudande:

Det verkar stämma för mig också. Jag har en V60 Classic 2018 och mitt abonnemang skulle gå ut i november 2022. Efter förlängningen är abonnemanget nu giltigt till december 2023.

Jag har aldrig behövt kontakta supporten med några klagomål, utan jag fick automatiskt denna förlängning ändå.
av dabman
Idag fick jag svar att även jag får det förlängt för kompensation av problemen med tjänsten. Även om jag inte kvalade in tidsmässigt (men jag hade lika mycket problem som alla andra). Bra att de rättar sig i alla fall!

Har bytt bränslefilter, ingen indikation p&ar[…]

Jag funderar om en dragkrok från en V70, s&a[…]

Hänt två gånger nu på 4 m&a[…]

Få fart på styrservon

Får prova imorgon, stämmer det så[…]