Moderator: Moderatorer
HitTheRoadJack skrev:+ Diskreta reflexer lagats till på sidorna av bakluckanJag smackade på ett par röda biltema reflexer på liknande vis. Ser att det redan på gamla V90 var reflexplatserna utmarkerade.
Edit: kan ju vara smart att klistra dit en reflex från biltema
HitTheRoadJack skrev:+ Kortare starttid på Sensus , ska verifieras med sek20% snabbare. Då navigering verkar ha en egen processor och har samma ladd tid i både my18 och my21, med den som referens så kommer apparna igång innan navigering efter 14 sekunder, medans my18 så blir apparna klara efter navigering på 17 sekunder.
Edit: har inte irriterats på långsamheten då det är lite pyssel för mig att backa och sedan köra ut bilen ur garaget
HitTheRoadJack skrev:Medans min gamla V90 är hos plåtis för en liten viltskada i fronten har jag fått hyra en ny V90 som jag tänkte ge på skoj en bedömning på skillnaderna, uppPå my18 6vxl - vad jag uppskattade var vid 100 km/h ligger den på 1800 varv/minuten jmf med 1500 för en 8vxl, mao 300 skillnad.eller ned
.
D3 6vxl FWD jmf Diesel B4 8vxl FWD
+ Skön mjukstart med auto start/stopp mha lilla elmotorn
0 Fortfarande gamla fördröjning med gassvar om man skulle vilja hoppa in i en kölucka.
- Känns som D4an bullrar mer på låga varv än D3 i rondellfart.
- Ned växling inför en sväng mer påtaglig med 8vxl än 6vxl som förmodligen drar längre på varje växel.
+ Lägre motormuller på landsväg iom en högre växel , ska verifieras - i 100 varvar den på ca 1500.
- Inga avgasrör är tråkigt
+ läcker ljusspel och blickers
- stora lyktan har inte bromsljus längre, ska verifieras
Edit: jag kompenserar med ett BSR trim + kör med individuell körläge utan start/stopp + lagt på ett eget rinnande blickers - lol
HitTheRoadJack skrev:Egen processor har den inte, men det tar tid för GPS-mottagaren att etablera kontakt mot satelliterna, och under denna tiden laddas navigationsapplikationen.HitTheRoadJack skrev:+ Kortare starttid på Sensus , ska verifieras med sek20% snabbare. Då navigering verkar ha en egen processor och har samma ladd tid i både my18 och my21, med den som referens så kommer apparna igång innan navigering efter 14 sekunder, medans my18 så blir apparna klara efter navigering på 17 sekunder.
Edit: har inte irriterats på långsamheten då det är lite pyssel för mig att backa och sedan köra ut bilen ur garaget
Ja, det är ju elände om det ska bli lik[…]