Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av greeeken
camaro69 skrev:Är det bebisar tråden handlar om?
Vatten ej över 37 grader. Milt tvättmedel. Gå in på apoteket och köp mild tvållösning och en fin tandborste till att ta bort småpartiklar i däcksmönstret.
Är det några utställningsobjekt i mint condition som det handlar om?

Klart man ska vara rädd om sin bil och vårda den. Men någon måtta på dumheterna får det vara.

Vanligt diskmedel brukar duga perfekt. YES

Eller hur greeken?

:D

Yes :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Snajper skrev:Ni som använder YES...
Diskar ni bilen då??
Använder ni "Insect Remover" på hårt intorkade matrester på tallriken också??

/Snajper
A in i diskmaskinen, o varför inte in i tvättmaskinen oxå?
Användarvisningsbild
av OFFO
Måste svara på alla nördar som tror bönder levererar Vatten :lol:
Vad jag menade var att utan bönder ingen mat, fattar ni nu fjollor i fjollträsk och alla annan stans .... Pröva med såpa istället för Yes så kanske bönderna kan börja tjäna pengar .
av Daddan
Jag antar att Fjollträsk=Stockholm?

Utan Stockholm klarar sig sverige kanon, eller hur! Alla borde bli bönder på landet.
Hur orkar man?

Yes funkar väldigt bra till både fönsterputsning och avfettning. Såpa har jag inte testat, kanske kan vara ett alternativ. Automattvätt är inget alternativ i alla fall, inte nog med salthaltigt vatten det blir ju inte ens rent.
Användarvisningsbild
av greeeken
Det är väll ingen som sagt att man ska köra i automaten heller.
Du vet vi i Sthlm har pengar så vi delar med oss til ler stackare till bönder så ni oxå har att äta :D

Nä men nog om det snacket nu.

Yes har iallfall fungerat på mina bilar, när även lackerare o bilförsäljare säger att yes är ok ja då kör jag iallafall på det.
av Marbas
greeeken skrev:Det är väll ingen som sagt att man ska köra i automaten heller.
Du vet vi i Sthlm har pengar så vi delar med oss til ler stackare till bönder så ni oxå har att äta :D

Nä men nog om det snacket nu.

Yes har iallfall fungerat på mina bilar, när även lackerare o bilförsäljare säger att yes är ok ja då kör jag iallafall på det.
Men försvinner inte allt vax man smetat på då (pratar nu om bilen och inte frugans ben :wink: )? Vill ju inte att flera timmars gnuggande bara ska försvinna i ett nafs...
Användarvisningsbild
av Bosa
Även Supertvätt som nämndes tidigare i tråden har en förmåga att ta bort det befitnliga vaxet. Personligen så hoppar jag nog över att använda något som tar bort vaxet. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
camaro69 skrev:På intorkad skit så använder man YES Power spray.

Jag kanske låter som en nasare för YES, men jag brukar stjäla lite från tanten i köket.
Vad som används till tallrikar vet jag inte eftersom jag inte sköter disken.

Men någon "tant" kanske kan berätta. :wink:

:D
:shock: Polaren har en gasolgrill och skulle rengöra gallret, han lät det sitta kvar på grillen medans han sprayade på YES Power spray, till och med den svarta färgen på grillen löstes upp. Så både grillgaller och grill blev rena. :lol:

Det är även effektivt att ta bort färgen från fönsterplåtarna(de nedre dropp-plåtarna) med Power sprayen. ;)
Användarvisningsbild
av jiha
Offtopic: sorry!

Intressant det där med Sthlm - bönder 8) . Verkar som att alla tror att all pengarna i sverige kommer från Sthlm, sorry största inkomten för Sthlm (kommun) är skatter. Man producerar just inget i Sthlm (om man nu inte vill räkna konsulter och deras fantastiska huvuden som råvara :shock:

Titta på Norrland t.ex. Jag personligen skulle gärna stänga gränsen till Sthlm om vi fick behålla allt som: Vattenfall, LKAB, Papperbruken, Stålindustrin, Skogen, Sandvik osv. producerar.

Håller med om att försäljningen av det som är producerat av bönderna och bruksjobbarna säljs i Sthlm, men den försäljninen kan man flytta utan problem.

Ville bara poängtera för alla som trodde att Sthlm försörjde glesbyggden NOT :D :D :D
av Tonne
Gärna mer tips om att tvätta bilen och mindre om bönder och Stockholmare :D

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]