Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
Wibe skrev:
Jimmy Svensson skrev:Står klart och tydligt i appen om den gått i viloläge. Tar längre tid att skicka komandon till bilen då
Vart står det?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Står i din VoC app..
Användarvisningsbild
av Wibe
Lockis skrev:
Wibe skrev:
Jimmy Svensson skrev:Står klart och tydligt i appen om den gått i viloläge. Tar längre tid att skicka komandon till bilen då
Vart står det?

Står i din VoC app..
Jo det förstod jag att du menade Bild Men vart i appen. Har aldrig sett det

Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Wibe skrev: mån 10 feb 2020, 16:05
GATUPLAN skrev:
HitTheRoadJack skrev: lör 08 feb 2020, 11:22 Vad menas med klydda är det samma som att ”Anslutnings fel”?

Hursomhelst den uppdatering jag fick för ett halv år sedan håller och den skrevs aldrig över i november servicen. Med det kan man inte vara säker på eller så förhoppningsvis har de inkluderat Bil modems rättningen i den stora 2.0 uppdatering. Man har ingen insikt i Volvos versionshantering :-(

Så i början med den nya bilen fungerade Mobildata fint. Sedan efter ett år började det ta allt längre o längre tid (fastän batteri reset) innan anslutning och började avsluta med anslutningsfel.

Så nu har det hållit sig stabilt o bra. Dock har ju hänt man förbrukat upp sin surfpott till bilen så den få man ju inte glömma. Att lyssna på Spotify i extreme läge drar 150 MB/tim!
Med klydd menar jag att VoC appen inte får kontakt med bilen. Fjärrstart parkeringsklimat mm startas inte.

VILOLÄGE? Ni som säger att VoC apper inte når bilen när bilen lagt sig i viloläge, hur ser ni att bilen är i viloläge? Och vad menas med viloläge i detaa fall?

Tack
Saxat från Volvo på webben

”Viloläge

När bilen inte använts på mer än 3-5 dagar sätts Volvo On Call-systemet i viloläge (Stand by). Genom att starta bilen så återaktiveras systemet och du får tillgång till Volvo On Call-tjänsterna igen”

Jag vet inte ens om det någonsin hänt att jag inte använt bil på 3 dagar. Inte konstigt att jag inte får ett sånt meddelande. 👍

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]