Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Dock ingen garanti för att mjukvaru-uppdateringar OTA kommer till äldre bilar.
XC40 med elmotor är en avsevärt enklare plattform att uppdatera mjukvarumässigt - det finns till exempel endast en drivlinevariant.
GoranP skrev: ons 09 okt 2019, 16:39 Upplåsning och dörröppning påskyndar start Sensus
Det borde få denna att starta snabbare, istället för att vänta att jag vrider om nyckeln.
Varför inte låta den göra färdigt, men inte visa förr'n Startorder ges mha startknappen.
På vår startar Sensus när dörren öppnas och tänder upp mittskärmen, men t.ex. radio startar inte förrän bilen startas/vrider startvredet men det kanske är annorlunda på en T8.
AndS skrev: tor 10 okt 2019, 15:49
GoranP skrev: ons 09 okt 2019, 16:39 Upplåsning och dörröppning påskyndar start Sensus
Det borde få denna att starta snabbare, istället för att vänta att jag vrider om nyckeln.
Varför inte låta den göra färdigt, men inte visa förr'n Startorder ges mha startknappen.
På vår startar Sensus när dörren öppnas och tänder upp mittskärmen, men t.ex. radio startar inte förrän bilen startas/vrider startvredet men det kanske är annorlunda på en T8.
På den V60 jag har som lånebil startar radion innan jag hinner vrida på startvredet.
Kanske annat på 90...
Kraftigare LED hel/halvljus, xenonljuset på V70 (föregående bil jag hade från 2015) hade bra mycket mer ljus på vägen än den V90 jag har idag (2018 och ej dynamiska LED).
Dessutom följde strålkastarljuset med i kurvorna något som dom fjuttiga dimljusen på V90´n inte tillför mycket till hjälp.
Vet inte om dom dynamiska LED-strålkastarna lyser kraftigare än standard, men jag har för mig att dom har fler LED än std...

Sen backljuset, nu är ju Volvo nere i nivå snart som när Passat hade EN smal strimma på ena sidan! Det är ju bara som en "markering att backen är i".
Lacke skrev: tor 10 okt 2019, 19:56 Kraftigare LED hel/halvljus, xenonljuset på V70 (föregående bil jag hade från 2015) hade bra mycket mer ljus på vägen än den V90 jag har idag (2018 och ej dynamiska LED).
Dessutom följde strålkastarljuset med i kurvorna något som dom fjuttiga dimljusen på V90´n inte tillför mycket till hjälp.
Vet inte om dom dynamiska LED-strålkastarna lyser kraftigare än standard, men jag har för mig att dom har fler LED än std...

Sen backljuset, nu är ju Volvo nere i nivå snart som när Passat hade EN smal strimma på ena sidan! Det är ju bara som en "markering att backen är i".
Jag har dynamiaskt LED och der är rikrigt bra

Backljuset är ett skämt och att kameran alltid är smutsig
CaptainOats skrev:
Lacke skrev: tor 10 okt 2019, 19:56 Kraftigare LED hel/halvljus, xenonljuset på V70 (föregående bil jag hade från 2015) hade bra mycket mer ljus på vägen än den V90 jag har idag (2018 och ej dynamiska LED).

Jag har dynamiaskt LED och der är rikrigt bra

Backljuset är ett skämt och att kameran alltid är smutsig
Har 360 kameror på båda bilarna och inprincip alltid bra bild oavsett väder ute. Så tvätta ordentligt lägg på lite schampo med vax och se förbättring.
Elpriset

Vattenfall, 2023 sänkt till 16A, 2585kr 20[…]

Finns ju inget att spola på en manuell l&ari[…]

Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]