Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Chkndnnr
Har läst lite om färger också. Svart ska vara det sämsta när det gäller smuts, repor, stenskott osv. Hur tänker ni kring det?
av Lockis
Chkndnnr skrev: ons 10 okt 2018, 14:37 Har läst lite om färger också. Svart ska vara det sämsta när det gäller smuts, repor, stenskott osv. Hur tänker ni kring det?
Jag kör Onyx (Svart Metallic) Och jag har inte behandlat den med något. Visst blir den skitig och det syns också när bilen är skitig.
Svart upplever jag själv att den är mer känslig för repor (Det syns tydligare). Jag har identifierat en del vita prickar på min huv ifrån stenskott.

Tycker man inte om att putsa på sin bil så ska man välja en som inte blir så synligt skitig. Vit bil är tacksam för repor då dessa inte syns jätte tydligt.

Angående skitig bil vet jag faktiskt inte. Den där gamla V70 silver/grå var rätt okej vill jag minnas.

EDIT: Personligen struntar jag i hur lacken är att hålla efter med repor/damm. Jag väljer färg efter vad jag tycker ser snyggt ut. Nästa bil blir Saville grå (denna gången fick jag dock inte välja själv då hemma chefen hade invändningar mot blå eller röd)
av Chkndnnr
Lockis skrev: ons 10 okt 2018, 14:40
Chkndnnr skrev: ons 10 okt 2018, 14:37 Har läst lite om färger också. Svart ska vara det sämsta när det gäller smuts, repor, stenskott osv. Hur tänker ni kring det?
Jag kör Onyx (Svart Metallic) Och jag har inte behandlat den med något. Visst blir den skitig och det syns också när bilen är skitig.
Svart upplever jag själv att den är mer känslig för repor (Det syns tydligare). Jag har identifierat en del vita prickar på min huv ifrån stenskott.

Tycker man inte om att putsa på sin bil så ska man välja en som inte blir så synligt skitig. Vit bil är tacksam för repor då dessa inte syns jätte tydligt.

Angående skitig bil vet jag faktiskt inte. Den där gamla V70 silver/grå var rätt okej vill jag minnas.

EDIT: Personligen struntar jag i hur lacken är att hålla efter med repor/damm. Jag väljer färg efter vad jag tycker ser snyggt ut. Nästa bil blir Saville grå (denna gången fick jag dock inte välja själv då hemma chefen hade invändningar mot blå eller röd)
Tack för din input! Jag tycker inte om att putsa bilar. Aldrig gjort heller så jag ska försöka att inte köpa en svart bil men ser jag en till bra pris kanske det blir så ändå.
Haha samma här. Hon vill ej ha silver, blå eller röd. Vi båda tycker om grå men väldigt få utbud av dessa.

Vill du svara på mitt inlägg på ditt tidigare inlägg ang bättre bilar för den prisklassen? :)
av Chkndnnr
AndreasThn skrev: ons 10 okt 2018, 14:46 Kan varmt rekommendera electric silver :-) 8-)
Lätt skött men samtidigt ett otroligt djup :-D
Tack men silver går helt bort här hemma :P
Användarvisningsbild
av Cotag
Chkndnnr skrev:Vad tror ni om denna? https://www.blocket.se/vi/81519192.htm
Han sa att det har varit en tjänstebil innan han köpte så han är andra ägaren. Men på transportstyrelsen står det att det har varit 4 ägare :-/
Även denna är en 5-cylindrig maskin Euro5 ihop med en 6vxl-låda och en något högre årsskatt (2041). Själv hade jag nog tyckt att den var lite trött med 136 hk.
Chkndnnr skrev:Har läst lite om färger också. Svart ska vara det sämsta när det gäller smuts, repor, stenskott osv. Hur tänker ni kring det?
Jo på en svart lack syns det mesta väldigt bra. Men sen är ju en nypolerad svart bil också jäkligt snygg, iallafall tycker jag så.
av Lockis
Chkndnnr skrev: ons 10 okt 2018, 14:46 Tack för din input! Jag tycker inte om att putsa bilar. Aldrig gjort heller så jag ska försöka att inte köpa en svart bil men ser jag en till bra pris kanske det blir så ändå.
Haha samma här. Hon vill ej ha silver, blå eller röd. Vi båda tycker om grå men väldigt få utbud av dessa.

Vill du svara på mitt inlägg på ditt tidigare inlägg ang bättre bilar för den prisklassen? :)
Jag tänkte faktiskt bara på andra V60. Bildeve i Helsingborg/Landskrona brukar ligga bra i pris på sina bilar. Tittade precis och tyvärr hade dem inget kul för stunden.
Kan starkt rekommendera att köpa av handlare när det är i dessa summor (även om jag ska försöka sälja min privat) då det ingår en hel del bra garantier och framförallt konsument skydd.

Men som jag skrev tidigare så hade jag inte betalat dem pengarna för den bilen, dock så har jag lite högre krav på vad för utrustning som ska finnas i bilen och därav också en högre budget. Hade jag varit du hade jag försökt komma upp till 200k för där börjar dem komma ut i lite roligare utrustning
Exempel: https://www.blocket.se/vasternorrland/V ... a=23_3&w=3 denna har dock gått 10k mil vilket inte är optimalt :)
Exempel 2: https://www.blocket.se/stockholm/Volvo_ ... a=23_3&w=3 denna såg rätt trevlig ut. Lite tråkigt med Euro 5 bara :(
av berrabus
TommyP86 skrev:
V60 diesel awd är euro 6 från och med my16.
Även t6 awd 306 är euro 6.
Så är det men dessa ligger utanför budget för TS och även mig.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
Lågmilad 850 på auktion...

Dom där flagnade ju i bilhallen. Länge s[…]

Felsökning el-fel HJÄLP

UPPDATERING När vi mäter cem-high/vit […]

VOC Service