Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
S60AWD2.5T skrev:Det låter inte bra.
På verkstaden igen, men det blir ju svårt att veta vad de sagt frugan....
Men enligt beskrivningen verkar det fattas ett samtal från verkstaden.

Att de inte ens fixat det primära felet med bränslemätaren är ju helt uppåt väggarna då de hadde tanken nere???
vi vet ju inte om dom fixat det primera felet eller ej.

om nu en av tankarmaturerna satt lite vriden så kan detta hända! har dom nu haft den demonterad så bör den ju sitta rakt.

det kan ockå vara så att sugledningen från vänster tankhalva legat i förstark böj o skapat ett veck, vilket också bör vara avhjälpt om den har demonterats.
Användarvisningsbild
av camaro69
Den mesta ilskan är nog på sig själv att man får betala för ett sånt skitfel/misstag.

Jag är ingen bilmekaniker, men tar i detta specifika fall verkstaden i försvar. Dom hittade ju anledningen, även om det tog tid.
Att det uppstått ett missförstånd mellan herrn i huset och frun i huset och att tankmätaren hängt sig är väl knappast verkstadens fel.

Ett bilskrälle som är 3 år kan ju självklart gå sönder.

Byt bil vartannat år, så att ni har garanti, gnällspikar.

Bildjävl---na är väl inga altartavlor, utan transportmedel, som utsätts för vädrets makter, förarens körsätt o s v.

:D
av matlun
Hej,
Tack för alla svar, även om det var mycket chafs användare emellan.

jag har aldrig varit ute efter att hänga firman (även om jag var sur och chockad förståss) utan mest velat kolla om ni med mer erfarenhet kunde avgöra om det var rimligt eller ej att kräva 5000kr.

Tyvärr verkar de flesta tycka att firman nog ändå gjort rätt med sin felsökning och inte haft anledning att göra de, i efterhand så uppenbara, att kolla att det fanns bensin.

Precis som ni skriver så är det självklart så att det känns extra jobbigt att betala detta belopp då felet var så bagatellartat.

Tack för er input, hoppas ni kan lära er lite av våra misstag!
Användarvisningsbild
av Bosa
Visst tycker man att verkstaden borde ha kollat om det fanns bensin i tanken men det skulle man ju även kunna ha gjort som ägare bara för att vara på den säkra sidan. Men du är definitivt varken den första eller sista som lämnar in bilen när det är soppatorsk. :)

Inte för att försvara verkstaden men de kanske antog att du som ägare redan försäkrat dig om att det fanns bensin i tanken eller att de inte ens tänkte att felet vore så enkelt.

Men se det positivt, du hade säkert köpt någon stylingpryl för de pengarna som nu gick till verkstadsbesöket, du har mao undsluppit en "Gud vilken onödig pryl"-diskussion med frugan. ;)

//Bosa som aldrig litar på tankmätaren efter att ha ägt en 745:a. :D
Användarvisningsbild
av greeeken
Bosa skrev:Visst tycker man att verkstaden borde ha kollat om det fanns bensin i tanken men det skulle man ju även kunna ha gjort som ägare bara för att vara på den säkra sidan. Men du är definitivt varken den första eller sista som lämnar in bilen när det är soppatorsk. :)

Inte för att försvara verkstaden men de kanske antog att du som ägare redan försäkrat dig om att det fanns bensin i tanken eller att de inte ens tänkte att felet vore så enkelt.

Men se det positivt, du hade säkert köpt någon stylingpryl för de pengarna som nu gick till verkstadsbesöket, du har mao undsluppit en "Gud vilken onödig pryl"-diskussion med frugan. ;)

//Bosa som aldrig litar på tankmätaren efter att ha ägt en 745:a. :D
Assumpyion is the mother of all fuckups :D Nä men man tar hellre den "onödiga" diskussionen me frugan än ger verkstan dom onödiga pengarna. Det måste du väll hålla med om? :)
av Daddan
Det tråkiga är väl att frugan vill bli "pimpad" för mer pengar än bilen om man sätter igång en sådan diskussion... ;)
av OC-RA
Med "rätt" styling på frugan går hon många år till. (R)
av Daddan
Du menar schyssta rattar och kanske en tillsnofsad muff? 8)
av Kena
En -04:a och de vågar ta betalt för ett fel som egentligen inte är ditt...yesus...ni kanske är 2 förare till bilen som tror att den andra tankat. Det kallas familjeliv, Villa Volvo vovve... ni vet. Fast det kanske är det som är premiumbil.
av Kena
Daddan skrev:Själv upptckte jag att färddatorn visade fel på 3 liter häromveckan. Som tur är har jag promenadavstånd till macken och de hade reservdunk att låna ut. Eftersom det var så nära noll kollade jag givetvis om det var soppatorsk, visar mätaren halv tank och man kört 80 mil kan man kanske gissa sig till något liknande, jag nollställer alltid trippmätaren själv för att kunna hålla koll.

Verkstaden borde ha berättat och frågat om vidare arbeten, föraren/förarna borde ha misstänkt något för bilen går visserligen på luft men det krävs oftast något mer som förbränns...
Vi kan konstatera att din mack har bättre service än Volvo...pinsamt :oops:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Trasig Renault Scenic

Och, Renaulten går bra. […]

Volvo 740-87 problem vid start B230e

Hej helt ny här och stött på probl[…]