Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har inte testat det märket, men däremot ett annat som funkar på exakt samma sätt. Körde då en svart met. S80 V8. På en mörk lack blir det definitivt skador av magnet mot lack eftersom bilen används. Om den vinterförvaras så, dvs helt ren bil, helt ren magnet och den bara sätts på en gång och sedan sitter på i 5 månader så är det givetvis lugnt. Men sätta på och dra loss magneter dagligen kommer ge skador.
volvoamatören skrev:Men det är ju som jag förstår det tyg mellan magneten och billacken. Hjälper inte det?

"Doordefender® has a soft felt scratch proof pad sewn to the underside of to prevent the possibility of scratching."
Minsta skit på bilen och du drar magnetdelen lite i sidled, för det händer, repar lacken. Risken är också att skit hamnar i tyget och då kommer det att repa.
Men inte kan man springa runt bilen på parkeringar och sätta fast sådan där kuddar, du måste ju sätta på båda sidor. :wink:
Om man vill få ut pengar på en psrkeringsskada är tipset. Ta ett foto på båda sidorna av bilen när du parkerat.
Är det en skada när du är tillbaka har du bevis på att skadan uppkommit vid parkerat läge, det beviset räcker, eller ett vittne.
Smidigare att ta två bilder än att sätta på en massa kuddar, filtar och frigolit varje parkering man gör...
Jacobsson skrev:Om man vill få ut pengar på en psrkeringsskada är tipset. Ta ett foto på båda sidorna av bilen när du parkerat.
Är det en skada när du är tillbaka har du bevis på att skadan uppkommit vid parkerat läge, det beviset räcker, eller ett vittne.
Smidigare att ta två bilder än att sätta på en massa kuddar, filtar och frigolit varje parkering man gör...

Eller så väjer man sina parkeringar med omtanken. Jag har inte haft en enda repa eller dörruppslag på 7år. Jag bor i gbg poch kör barje dag. Jag parkerar inte utanför coop där alla tränger sig, jag betalar hellre 30:- time på en bra parkering en 1:- för dålig P. Stäler alldrig bilen i trånga platser och tar hellre en promenad extra på 100m. Sen saker kan hända endå men risken är mindre om man tänker lite.
Handbroms

Härligt att det löser sig!

Tack , det verkar vara den ! Snyggt !

A-traktor av 2,4d?

https://www.fordonsmagasin.se/darfor-kontrollbesik[…]

1986 GLT kamdrivning

Det kan verka som om kugghjulet på vevaxeln […]