Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Att det blir problem när jag belysningen är ojämn är jag fullt på det klara med. Men på vilket sätt blir det bättre i det avseendet om man sätter ett par extra armaturer lågt ned som ger stark belysning på marken omedelbart bakom bilen. Ger det inte en belysning som är mer snarare än mindre ojämn?
av glock40sw
Joo, bättre blir det ,tom. mycket bättre genom att man kan se tex. trottoarkanter bättre.
Besökte för några år sedan ett radhus område och när jag skulle sent på kvällen åka därifrån upptäckte jag att antingen måste jag backa 200m i kolmörkret eller försöka vända bilen. Valde det senaste men såg inget på marken bakom varken med speglar eller med kameran och var tvungen kliva ur bilen par gånger under manövern. Bil ovänliga människor hade byggt luriga stensamlingar för att göra bilandet svårare för besökarna som inte hade eget parkering.
På den tiden hade jag redan noname Led backlampor från Ebay monterade.
Förra hösten besökte jag igen samma ställe och naturligtvis testade jag samma manöver med extra backljus
och hade inga svårigheter att vända bilen.

Jag kan erkänna att för kontrasten skull är backning i mörkret fortfarande det näst svåraste efter stark solljus ,men alltid kan det inte vara molnig dagsljus
av andersuw
OK. Inget är så bra att det inte kan bli bättre. För egen del tycker jag dock man kommer rätt långt med att bara byta till maximalt starka LEDer (likt de "100-wattare" Hova m.fl. säljer). Den enkla och relativt billiga operationen tycker jag absolut man bör kosta på sig.
Strålkastarbyte

En fråga, jag har bytt båda mina str&a[…]

VCM-epidemi, VOC - service krävs

Jag har inte hört något speciellt i Sve[…]

Kolvringar etc b4b

Dom kom ut,skall det inte vara låsbricker ti[…]

Däckdimension Volvo v90 2025

På min gamla hade jag 17 vinter och 22 somma[…]