Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Egendomligt angående XC90 och laminerade rutor.
I Loungepaketen står det nu beträffande akustikrutor "Ej bakruta" medan det under rubriken "Säkerhet/stöldskydd" meddelas att även bakrutan är laminerad.

Vad är det egentligen som gäller?

Henry
Användarvisningsbild
av PaNi
Står i begrepp att beställa nästa bil. Har de senaste 10 åren alltid valt till laminerade rutor för stöldskyddets skull (inte ljudnivån, inte mindre glassplitter vid olycka), men om inte ALLA rutor är laminerade försvinner ju hela poängen. Ingen poäng med extra lås i entrédörren om altandörren är olåst, liksom.

Var idag på Volvobil i Torslanda och kollade in fyra olika V90-bilar. INGEN av dem hade laminerad bakruta, och säljaren kunde inte svara på om detta kommer att åtgärdas och i så fall när. Någon som vet? Jag kan vänta ett par veckor innan jag måste bestämma mig.
av ansjo
Beställer du akustikrutor så står det så här:
Akustik rutor, Laminerat glas sidodörrar, bakre sidorutor och bakruta
Användarvisningsbild
av Paglar
Min V90 har laminerade rutor runt om, det är årsmodell 2018 levererad för två veckor sedan.
Jag var ute och kollade på symbolerna och även bakrutan har symbolen med hammaren som studsar.
Användarvisningsbild
av PaNi
Det här forumet är ju fantastiskt. Stort tack @ansjo och @paglar! Ser fram emot ytterligare en bil från Volvo som går att parkera fullpackad med dyrbar skidutrustning på väg till fjällen. :-)

Och en sak till: notis-ljudet från Google-as[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]