- sön 13 mar 2016, 23:06
#1057893
Så nu är problemet löst. Det var axeln och det övre lagret ovanför kugghjulet på startmotorn som var löst och orsakade det hemska ljudet. Nu startar den lättare än tidigare men de va krångligt att få loss och dit en ny startmotor. Inte direkt genomtänkt placering. Sen blev det en ny multirem och remspännaren var nog orginal så spännrullen lät de som de va en hel sandlåda i så den bytte jag med. Nu är den i fint skick igen. Tackar för alla goda idéer.
Jag använde mig av Heinz Mekbok och för er andra dom inte är så kunniga och också använder den så kommer ett tips ifrån mig. När jag skulle montera multiremmen så trodde jag att jag fått fel längd för den var för lång men fet visade sig eftersom jag inte kollade hur remmen satt innan jag bytte eftersom jag hade en bild i boken på de. Men bilden visar fel så kolla hur din ren sitter innan och trä den likadant. Detta gäller bilar med AC.
Sen ser jag att det läcker olja ifrån den övre slangen till växellådsoljekylet. Om jag lossar den pissar de då en massa olja eller ligger de nere i växellådan å gottar sig? Mvh Mattson
Jag använde mig av Heinz Mekbok och för er andra dom inte är så kunniga och också använder den så kommer ett tips ifrån mig. När jag skulle montera multiremmen så trodde jag att jag fått fel längd för den var för lång men fet visade sig eftersom jag inte kollade hur remmen satt innan jag bytte eftersom jag hade en bild i boken på de. Men bilden visar fel så kolla hur din ren sitter innan och trä den likadant. Detta gäller bilar med AC.
Sen ser jag att det läcker olja ifrån den övre slangen till växellådsoljekylet. Om jag lossar den pissar de då en massa olja eller ligger de nere i växellådan å gottar sig? Mvh Mattson