Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Decoy01 skrev:Någon som vet om xc60 2017 kommer ha VEA 8 vxl automatlåda + AWD?
Jag är på g att beställa, men man kanske ska vänta?
Har som många andra velat mellan awd och fwd...
AWD blir så väldigt surrig i högre hastigheter.. Dessutom har vi en xc70 awd... Lutar åt fwd...
Då MY17 blir sista året för XC60 så kommer man nog inte att göra något åt motorn
Så om du väntar så får du en XC60 Classic
Decoy01 skrev:Någon som vet om xc60 2017 kommer ha VEA 8 vxl automatlåda + AWD?
Jag är på g att beställa, men man kanske ska vänta?
Har som många andra velat mellan awd och fwd...
AWD blir så väldigt surrig i högre hastigheter.. Dessutom har vi en xc70 awd... Lutar åt fwd...
rumor said yes, VEA + AWD from week 17
Lite off-topic kanske, men ändå.
Skulle bytt ut min nuvarande D4 FWD mot en D5 AWD i fredags. Av olika anledningar blev det uppskjutet till den 5/2. Och vad händer? Det värsta snöfallet sen 1995 drabbar Göteborg. SÅÅÅÅ TYPISKT!!! :evil:
Korrekt, jag har ännu inte fastnat med min FWD. Men det beror ju på att jag vet att jag har en FWD och kör på ett sätt den klarar av. Med den mängden snö som ligger nu hade min körning sett annorlunda ut med en AWD. Jag hade exempelvis kunnat ta den branta och närmare vägen ut ur bostadsområdet istället för den längre men flackare. Och jag hade kunnat parkera i snödrivan närmast dörren på jobbet. Och jag kunde slarva med snöskottningen. Och....
Decoy01 skrev:...Lutar åt fwd...
Beställde precis en AWD... :D
Velat fram och tillbaka, men tillslut bestämde jag mig för något som alltid funkar! Kostar dock lite mera genom bränsle och skatt osv,men jag kommer aldrig känna att jag "skulle valt awd"...

Jag hade detta meddelandet på min 2014 V70 t[…]

Så här i efterhand hade jag aldrig k&ou[…]

Blond läder eller ej

I den XC70 jag hade tidigare, med Blond kläds[…]

Koppling som fastnar halvvägs

Hade samma problem på min V60 D4 2015, bytte[…]