Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#939477
Nu är ju jag förespråkare för att man skall köpa den bil man själv vill ha och inte bry sig om vad nästa ägare vill ha. Men man skall vara medveten om att en T6 är svårsåld, en XC60 i lime grass green är också svårsåld, så dessa två i kombination blir svårsåld upphöjd i två. Lägger du sedan till den gula inredningen är det nästan döfött.


Är det XC60 T6 du är ute efter känns följande absolut som bäst bil för pengarna just nu...

http://www.blocket.se/klippan/Volvo_XC6 ... 5.htm?aw=1



Om du söker V60 T6 men vill slippa R-Design kanske dessa kan va något?

http://www.blocket.se/uppsala/Volvo_V60 ... ?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/varmland/Volvo_V6 ... ?ca=15&w=3



Eller varför inte XC70 T6, det är ju en riktigt trevlig bil, speciellt med 4C

http://www.blocket.se/goteborg/Volvo_XC ... ?ca=15&w=3

http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... ?ca=15&w=3
av mikebike
#939546
Nej, någon XC60 är inte aktuell. Särskilt inte en limegrön med gulsvart inredning. ;-)
XC70 möjligen, men jag har alltid tyckt att de ser ut som sminkade grisar, d.v.s. V70 med plastkrafs.
V60 är dessutom mycket snyggare. Särskilt med R-design.

Apropå andrahandsvärde konstaterade jag att V60 D4 AWD och V60 T6 AWD R kostar lika mycket när de är 3 år gamla. Nypriset lär ju ha varit ganska olika....
Användarvisningsbild
av MartinS
#939548
mikebike skrev:Apropå andrahandsvärde konstaterade jag att V60 D4 AWD och V60 T6 AWD R kostar lika mycket när de är 3 år gamla. Nypriset lär ju ha varit ganska olika....
Som sagt, Svensson har blivit oljegalen. Hur i hela h-lvette kan man köpa en D4 AWD när man kan få en T6 AWD för samma peng, det övergår mitt förstånd upphöjt i oändligheten.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#939550
Köp en V60 T6 R-design. Jag hade en MY12 V60 T6 R-design Polestar under två år och den gick som en dröm! :-)-) Strunta i att det går åt lite mer soppa för det är värt det!! :twisted:

Det sjuka är hur billigt man kan få en nu. Den kostade ca 580 000 ny och såldes av en åf för typ 349 000 efter två år när jag bytt in den. All utrustning som gick att välja till och då menar jag precis exakt ALLT! Panoramakamera fram och allting också. Rullat ca 3000mil och i nyskick! Men det var roliga två år :wink: 8)
Användarvisningsbild
av swed
#939816
Mitt bidrag blir följande:

Har haft min i ett år och kört ca 3000 mil.
Har 2 polare + 2 arb. kompisar med V60 som jag kört en del.

T6-motorn är underbar och automaten OK.
Personligen skulle jag aldrig köpa en bil med sportchassi,
bra/kul när man buskör men hur ofta gör man det efter första månaden...

Standardchassit är mer ok till vardagskörning men 4-C är oslagbart,
behagligare än standard till vardags och minst lika bra som sport när/om man vill.
Ända nackdelen är väl rent utseendemässigt så det snyggare med en låg bil.

Och den adaptiva farthållaren vill jagabsolut inte vara utan.
Mycket bra lyse.

Som sagt kör man inte jättemycket skulle jag aldrig välja en diesel.


Bosse
av mikebike
#939842
Problemet är att nästan alla T6:or har R-design. Dessutom är det snyggt......

Jag har ännu inte provkört någon, men imorgon skall vi.....
Användarvisningsbild
av MartinS
#939846
Det är stor skillnad på T6 med och utan polestar, bara så du vet.

Lycka till med provkörningen.
av mikebike
#939901
MartinS skrev:Det är stor skillnad på T6 med och utan polestar, bara så du vet.
Vadå, 10% ?
av mikebike
#940024
XC90_Executive skrev:Helt annan karaktär med Polestar! Lätt värt pengarna!!
Är det bara motorn som "optimeras" eller påverkas sliromaten också?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

98oktan

Instabil styrning (XC70 -16)

Som allerede nevnt: Främre länkarms buss[…]

Motorproblem

Hej, Jag har fått ett problem med min V70-09[…]

D4 VEA dricker olja

Nu är allt klart för att lyfta i motorn […]