Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TommyP86
Köpte faktiskt ett par odysseus för nån månad sen. Kassa däck, väldigt kantkörda. Gav 2k tror jag, så fräscha borde tinga mer, iaf 4500-5500 med maxxis.
Användarvisningsbild
av RWD
d5summum skrev:Du kan ju höra med honom om han är sugen och i så fall vad han vill betala.
Pratade med honom och han hade precis fått reda på att grannen sålt sin tjänstebil men hade Ixionfälgar kvar från den som han skulle sälja så han var mer sugen på dem tyvärr.

Jag skulle nog prova med 7 -7500, då har du lite prutmån också, kanske mer till våren. 4500-5500 låter för billigt även om det inte är de dyraste däcken på.
Är mönstret bra så finns det ofta de som är intresserade tror jag.
Användarvisningsbild
av RWD
d5summum skrev:Ok. Tack ändå.

Jag väntar nog till våren innan jag lägger ut dom på blocket. Har inte bråttom.
Det är nog smart, Lycka till!
Användarvisningsbild
av xerent
TommyP86 skrev:Köpte faktiskt ett par odysseus för nån månad sen. Kassa däck, väldigt kantkörda. Gav 2k tror jag, så fräscha borde tinga mer, iaf 4500-5500 med maxxis.
Ett par? Inte två par? :P
Användarvisningsbild
av grillchips
Torde inte en uppsättning däck+fälgar räknas som ETT par? ;)
Jag menar, ett par strumpor "ska" ju vara två stycken strumpor, dvs höger och vänster. En komplett uppsättning. Ett par borde väl rent krasst inte alltid behöva vara just två objekt?

Brukar få skit av sambon för det, hemma i byn där jag är uppvuxen är "ett par" av något ett helt odefinierat antal, det kan vara allt mellan 1 och 10. Men så fungerar det tydligen inte i storstan... :roll: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av grillchips
Haha ja du ser! :D
Användarvisningsbild
av xerent
Nja, byxor har du två av, en för varje ben...

Ett Par är alltid två.
Triss är tre.
Fyra blir två par.

Rätt logiskt. Vill man inte ange mängden explicit finns det fina ord för det, exempelvis "en trave", "ett antal" , "en mindre mängd" osv :P

Är mängden känd eller standardiserad kan man använda ordet uppsättning. Alltså: Två par fälgar eller en uppsättningar fälgar.
Användarvisningsbild
av grillchips
Ett par byxor är väl ändå en byxa, medan du har två byxBEN på denna byxa? :lol: :shock:

@StefanV70R , Hade kontaktat Jönköpings[…]

Kylarvatten läckage Volvo 940

Hej. Undrar om det är någon som vet va[…]

Har monterat ny kupefläkt i min volvo 850, m[…]

Felkod 326

Sorry v50 2,0 disel