- sön 16 nov 2014, 15:55
Sceptic skrev:Var nere på Upplands Motor igår då de har däckbytarhelg. Den verkmästare jag pratade med kände till ett (1) fall med skuret AC-lager (en diesel), om det stämmer kan man ju inte veta men det var vad han sa. Frågade också om när rembyte skulle ske på min 2.5FT, han kollade på mitt regnr fram tom 9000-milaservice och det visade att det i alla fall inte finns några planerade rembyten de tre närmaste servicetillfällena.ER skrev:"Felaktig oljenivå", när tar eländet slut ?:-/ Dock liten risk för min del då jag har full koll på oljenivån. Vet du händelsevis när remmarna skall bytas på en 2.5FT?
Tom 09 sitter det den "sämre" pumpen med sämre lagret, 10 och senare blev det bättre med ny pump, men inte felfritt. Felet är ju bensin som diesel tydligen så inte just D5/2.4D relaterat eller ens dom äldre motorerna.
Minst lika allvarligt fel är ju felaktig oljenivå så ser man inte upp varvar motorn ihjäl sig med samma kostnad för motorbyte som följd.
Synd att man inte kan byta till nyare maskin när det händer för skall man lägga ut dessa summor så vill man ju ha nya maskinen också med dubbla stressfläktar så det känns lite bättre i själen.
Inte minst baserat på hutlösa priser på äldre snurror som går åt på skrot pga detta.
Som det sagts tidigare i tråden så tror jag också att alla fel verkligen syns på ett forum som det här medan alla ägare till felfria bilar inte gör det. Att läsa här blir lite som att läsa en läkarbok - man har alla möjliga och omöjliga sjukdomar
V70 2.5FT R-Design MY11 - Aut - Svart Metallic - Polestar