Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blåbärsmannen
troligtvis ren skit kvalite i övrigt dock och en v8 som funnits i 60 år, provsatt en d5 xc90 inscription på bilia kungsbacka idag vilken bil och kvalite känsla , stolarna får 10av10 av mig , ska den interiören komma i dom andra bilarna med så är dom verkligen uppe och nafsar i merca mm
Användarvisningsbild
av na96gen
Körde en D5a igår, hade höga förväntningar men de överträffades med råge! Tycker motorn levererar riktigt bra tyst och fint lite däckbuller men med 275or så är ju inte det så konstigt. Riktigt såld vill ha en D5 R-Design i nya Osmium Grey. 8)
Användarvisningsbild
av laser2
Provklämde en ny XC90 i fredags på Bilia i Segeltorp. De hade fått in den på torsdagen. Kändes mycket fin med bra materialkänsla i det mesta. Dock kändes de bakre sätena rackliga när man ryckte lite i ryggstödena.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag synade baksidan på stolarna ordentligt idag och jag tycker inte att det varken ser eller känns billigt.
IMG_0190.jpg
IMG_0190.jpg (511.71 KiB) Visad 830 gånger

Underbart att kunna luta stolarna i andra sätesraden också! :-)-)
Användarvisningsbild
av crumpets
Att X5 fuskar med detaljerna gör det förstås mer marknadsmässigt OK att Volvo också gör det, men... Det ser ju inte bra ut alltså. Det var min första tanke när jag såg bilderna och läser man på nätet reagerar ju många också på det. Man kan ju inte ha en inredning som är prick på 10/10 överallt och sen ha fula baksidor på stolarna. Vad konkurrenterna än gör. Det sticker verkligen ut.
Användarvisningsbild
av MartinS
Förvisso har ju tyskarna haft så länge, men det betyder ju inte att det är bra. Jag avskyr plast på baksidan av framsätesstolarna...
Användarvisningsbild
av Rillee
Sedan har det betydelse vilken sorts plast, finns lite olika kvaliteter
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Exakt, och jag tycker inte det ser illa ut eller känns konstigt i XC90. Jag tycker det är snyggt med kontrast att ha svarta baksidor. Hade klart varit ännu snyggare med svart läder, men det lär finnas någon anledning att det är som det är. Nya Range Rover Sport har också likadant....
av Linqid
Jag kan väl tycka att läder hade varit snyggare, men om inte annat så är det jäkligt praktiskt om man har barn med skitiga skor.

Buckelteknik har vi haft bra erfarenhet av https:/[…]

@Micce1980 , Den har precis rullat 122xx mil s&ar[…]

Brandsläckare i V90?

Har en liten korg/back bak i bagaget med pås[…]

Det finns ju dessutom R-design till andra motoralt[…]