Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
VolvoB20 skrev:sen vill ju inte plasten hålla sig riktigt svart utan behöver vinylglans efter varje tvätt för att kålla sig riktigt svart.
Vinylglans är ju big NoNo, tro f-n att du måste bättra på hela tiden.

Jag tycker du skall testa Conecept vista.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
MartinS skrev:
VolvoB20 skrev:sen vill ju inte plasten hålla sig riktigt svart utan behöver vinylglans efter varje tvätt för att kålla sig riktigt svart.
Vinylglans är ju big NoNo, tro f-n att du måste bättra på hela tiden.

Jag tycker du skall testa Conecept vista.
Jag har inte tagit på något medel överhuvudtaget. Jag har överlåtit detta till de mest rennomerade bilvårdscenter jag har kunnat hitta.

Min bestämda uppfattning är att den knottriga ABS plasten kan aldrig bli lika hård/tålig/smutsavvisande som en bra lackkonserverad slät billack kan vara.
av Amli
Kluster skrev:Försöker leta efter närbilder eller videosnuttar av när halv-helljuset är på, finns det någon sån info?

Har bara sett bilder på när LED-ljuset i form av ett liggande T visas.
Det undrar jag också. Kommer det vara standard med det där LED-ljuset?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
VolvoB20 skrev:Jag har inte tagit på något medel överhuvudtaget. Jag har överlåtit detta till de mest rennomerade bilvårdscenter jag har kunnat hitta.

Min bestämda uppfattning är att den knottriga ABS plasten kan aldrig bli lika hård/tålig/smutsavvisande som en bra lackkonserverad slät billack kan vara.

Kan vara så att den firman kör med någon typ av vinylglans ändå...

Jag hjälpte en kompis att polera hans bil och fräscha upp plasten, som ju blir trist. Använde Ultima Tire & Trim-guard plus och plasten var fin även ett år efter! :wink:
Användarvisningsbild
av Vojje
menar Volvo allvar med XC90 måste de erbjuda minst lika mycket "premiumkänsla" som konkurrenterna och dessutom inte under några omständigheter sälja bilarna billigare. Kostar Volvo mindre än BMW etc. är tåget kört.
av Amli
Jag tror det blir lättare för Volvo att ligga närmare i prisklass så fort dom fasar ut S80 och V70/XC70 som ligger ljusår efter sina motsvarande tyska konkurrenter. Då har dom ett mer komplett sortiment som faktiskt kan konkurrera med tyskarna. Men det är troligtvis även i just de större/dyrare modellerna som det är svårast att slå.
av Sharkbait
Amli skrev:Jag tror det blir lättare för Volvo att ligga närmare i prisklass så fort dom fasar ut S80 och V70/XC70
Lättare för Volvo att ligga närmare i prisklass? Är priset ett tecken på att man spelar i samma liga som de "finare" tyska bilarna? Har Volvo blivit premium med nya XC90?

som ligger ljusår efter sina motsvarande tyska konkurrenter.
På vilket sätt ligger S80 och V70/XC70 ljusår efter?
av Amli
Nej, priset är inte ett tecken på att man spelar i samma liga men ha modeller som berättigar ett högre pris gör det lättare. Jag anser personligen inte att Volvo som bilmärke är mer premium med XC90 på samma sätt som jag inte tycker att VW är premium för dom har Touareg Hyrbird och Pheaton t ex. Men det är ett steg i den riktning de vill nå.

Hur S80 V70/XC70 ligger efter? På i princip allt som inte har med ekonomi att göra. I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre. En känsla av "preimum" existerar inte i dessa modeller enligt mig. De andra modellerna i Volvo sortimentet däremot tycker jag absolut att de är med mer i matchen.
av Sharkbait
Amli skrev:Nej, priset är inte ett tecken på att man spelar i samma liga men ha modeller som berättigar ett högre pris gör det lättare. Jag anser personligen inte att Volvo som bilmärke är mer premium med XC90 på samma sätt som jag inte tycker att VW är premium för dom har Touareg Hyrbird och Pheaton t ex. Men det är ett steg i den riktning de vill nå.

Hur S80 V70/XC70 ligger efter? På i princip allt som inte har med ekonomi att göra. I mina ögon finns det inte en enda sak som Volvo gör på dessa modeller som inte någon av de tyska konkurrenterna gör långt bättre. En känsla av "preimum" existerar inte i dessa modeller enligt mig. De andra modellerna i Volvo sortimentet däremot tycker jag absolut att de är med mer i matchen.

På vilket sätt är V40, S60, V60 och XC60 mera med i matchen?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Jag har endast problem med backväxel när[…]

Brainys V60

Synd att det sker redan på pärlan. Bord[…]

Ingen aning, har inte rört min MAF på[…]

Volvo bytte låsmodell för runt 15 &arin[…]