Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lövet skrev:Åsikter är just åsikter. Det är när man ser dem som sanningar det blir problem. :wink:

Vad gäller avtagbara drag måste väl den sämsta varianten ändå vara avtagbara som ändå lämnar efter sig en jätteblaffa på bilen? Då tycker jag man lika gärna kan ta ett fast drag. Ett avtagbart blir meningsfullt först när det inte syns borttaget.
Bild
Just så där ser min my12 ut.

Som om man dragit på en blöja under rumpan, fan va snyggt... eller inte.
Ps rena könssjukdomen ds

Uttrycket "less is Moore" förvandlas till " less is less"
Då både funktionen och det estetiska går förlorat.

Obs jag försöker inte bara vara opportune utan kritisk till onödiga attribut som vi blir pådyvlade av månglarna.
Lövet skrev:Åsikter är just åsikter. <snip> Ett avtagbart blir meningsfullt först när det inte syns borttaget.
Ett avtagbart drag blir meningsfullt så snart man slipper ha den där kulan att banka smalbenen/knäna i. Att det sitter en plastbit undertill struntar jag i.

Min åsikt, uppenbarligen.
mitsu00 skrev:Jag har ett Westfalia demonterbart drag och borttaget syns ingen åverkan på bakre spoilern som i fallet Volvo original :D Beställde och fick det monterat på dragkrokslagret i Hägersten, Sthlm.
Har även jag funderat på att köpa min därifrån. Blev du nöjd med allt, är de proffsiga i sitt arbete, tog du deras CAN modul eller använde du volvo orginal?
apersson850 skrev:
Lövet skrev:Åsikter är just åsikter. <snip> Ett avtagbart blir meningsfullt först när det inte syns borttaget.
Ett avtagbart drag blir meningsfullt så snart man slipper ha den där kulan att banka smalbenen/knäna i. Att det sitter en plastbit undertill struntar jag i.

Min åsikt, uppenbarligen.

En jordnära Traryding som du borde stå så stadigt och bredbent att smalbenen knappast kommer på tal :wink:
Att dölja "kulorna" är fjollträskstuk :D :D :D
I vilket sammanhang slår ni i benen i dragkroken? Så nära bilen går jag aldrig av risk att repa bilen när den är smutsig. Lasta bagaget behöver ju inte ske från exakt centrerad position bakom bilen :wink:

För övrigt har jag för tillfället både en fast krok på ena bilen och en (helt dold) på den andra. Det finns fördelar med båda, den fasta sitter på en rätt "grov" bil så jag tycker inte det stör och det är skönt att slippa gegget att ligga under bilen och pilla med draget. Den avtagbara gillar jag dock just för att den är helt dold när den inte används vilket passar för den bilen.

Den bästa kroken jag haft satt för övrigt på en Opel Insignia. Den var manuellt svängbar och helt dold i sitt uppfällda läge. Inget krångel, tog bara 5 sekunder att manövrera ned och upp. Gillade den skarpt, kändes som det bästa av två världar. Helt dold och ingen jobbig lös krokdel. Fungerade så här men handtaget satt på ett annat (sämre) ställe:
kitco skrev:
mitsu00 skrev:Jag har ett Westfalia demonterbart drag och borttaget syns ingen åverkan på bakre spoilern som i fallet Volvo original :D Beställde och fick det monterat på dragkrokslagret i Hägersten, Sthlm.
Har även jag funderat på att köpa min därifrån. Blev du nöjd med allt, är de proffsiga i sitt arbete, tog du deras CAN modul eller använde du volvo orginal?
Fick 5 års garanti på draget som monteras vertikalt. Tog deras CAN-modul med 13 poligt kontakt. Fungerar finfint. Är mkt nöjd med arbetet och kvalitén på draget. Betalade runt 7kkr för allt inkl montage.
Lövet skrev:Lasta bagaget behöver ju inte ske från exakt centrerad position bakom bilen.
Nej, det behöver man inte. Men när jag ska kånka in verktygslådor, kameraväska eller ännu värre, en skrivare på 30-40 kg, då har jag annat att tänka på än var dragkulan sitter. Pang så fick skenbenet eller knäet en smäll som jag kan vara utan.
Nej, väck med draget när det inte behövs.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]