- tor 22 jan 2009, 07:43
VolvoB20> Det var i princip endast körningen i Åre som var referensen, inte resan till och från Åre. Utgå från att du endast kör korta turer under en vecka i Åre med många kallstarter i minusgrader och även en bränslevärmare som går i 15-30min/tillfälle och det är ju inte helt platt upp till de olika liftsystems parkeringar.
Tycker inte alls att det verkar onaturligt med 1,3-1,4L/mil under dessa förutsättningar.
Som jag skrev tidigare har den sista tanken på vår manuella diesel V70II nu snart rullat enbart stadstrafik och med temperaturer 0 - 10minusgrader, samt flitigt nyttjande av dieselvärmaren och min bedömning är att vi hamnar en liten bit över litern/mil. Men jag återkommer så snart vi tankat upp den.
Redigerat; ska vara senaste tanken och (förhoppningsvis) inte sista tanken
Tycker inte alls att det verkar onaturligt med 1,3-1,4L/mil under dessa förutsättningar.
Som jag skrev tidigare har den sista tanken på vår manuella diesel V70II nu snart rullat enbart stadstrafik och med temperaturer 0 - 10minusgrader, samt flitigt nyttjande av dieselvärmaren och min bedömning är att vi hamnar en liten bit över litern/mil. Men jag återkommer så snart vi tankat upp den.
Redigerat; ska vara senaste tanken och (förhoppningsvis) inte sista tanken
V90 CC D4 AWD - 17