Kollade tändkablarna mm idag och det var inga fel så jag gjorde ett nytt startförsök och nu hoppade den igång i ett moln av blårök :lol: Antagligen så var det olja kvar i cylindrarna sen motorn låg på sida så det var därför den motade.
Monterade klart allting och ska prova trampa ner kopplingen för att känna om den blev att gå lättare och då hör jag ett "plopp" under bilen och pedalen går i golvet :roll: Pinnen mellan kopplingsarmen och cylindern flög ur...
Satte tillbaka den och efter mycket krångel luftat så nu fungerar kopplingen prima (går att skicka lös den på tvåan igen på torr asfalt :lol: )
Märkte att när motorn gick på tomgång gungade den så bilen höll på att hoppa av pallbockarna så jag drog kablarna till spridarna en efter en och jodå, 4ans cyl var död. Byte av stift sen vart nästa missöde.
Gasar iväg ut på första provturen och ser inte ett skit i backspegeln för all blårök :o 4 km åkte jag och den blårykte lika jävligt hela tiden så jag kom hem, stängde av och kliade mig i huvudet och svor.
Jag låter den stå ett tag och drar iväg på nytt och då har den slutat blåryka och knackar inte ens i ventilerna som den alltid gjort :?
Då hoppar gasrullen isär och jag får gashäng istället :-(O)
Så efter mycket svordomar och dylikt så fungerar den nu till sist även fast tomgången sitter fast på 1500 varv och efter fullgasaccelerationer så ligger den kvar på 4000 varv och går inte ner förren jag duttar till på gasen. Ändå har jag gjort rent tomgångsmotorn och spjällhuskontakten :?
elantennen håller fanan hög 8)
Men den är inte lika pigg som med gamla motorn :(