Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lucif3r
Den går mjukare, är väl den bästa beskrivning jag kan ge. Förut var den lite mer "vass" i sången, ungefär som 10V-modellerna. Nu ligger den ungefär som dom flesta 20V gör.
Men det var som sagt inte väglag för att varva ur den något idag, kunde ju knappt peta på gasen innan den ville börja spinna :|
Hoppas på bättre väglag imorgon när jag ska iväg, så man kan känna bilen lite mer ingående vid olika hastigheter osv :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Bilen går fint. Den är mycket piggare på lägre varv än den var innan - speciellt på 5an. :)
Bränsleförbrukningen kollade jag dock aldrig, men tror inte det är någon speciell skillnad där. Tomgången har lugnat ner sig också, och pendlar mellan 900-1000rpm istället för 900-1100rpm. 900-1000rpm är rätt normalt för min bil.
Den hade heller inte läckt nå olja under natten, får se imorgon om den läckt nå då.
Måste dock kolla upp slangen som går till turbomätarna, då ingen utav dom fungerar som dom ska :???: . Möjligt att slangen hamnat i kläm eller nått. Inge fel på turbon iaf, inge skenladd eller liknande så verkar ju inte läcka iaf.

Överlag verkar kamremsbytet(+rättjusteringen av kammarna...) ha gjort en rätt markant förbättring iaf :)
Förstår dock att folk åker omkring ovetandes om att kammarna står fel(och envisas med att kammarna står rätt...), för bilen gick ju knappast dåligt innan - men nu går den ännu bättre :P
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det har droppat typ 2 droppar olja under dessa 10 dagar, och det var för typ 6-7 dagar sedan. Innan detta arbete så skulle det varit närmare 2dl :lol: (nja, inte riktigt så mycket kanske...)...
Så det är ju onekligen en klar förbättring. Jag tror det mesta av läckaget tidigare var dels pga. fegdragen oljeplugg*, dåligt åtdragna slangklämmor(eller bara dåliga klämmor som vidgat sig) för vevhusventen, samt kass packning på oljesticksröret nere vid blocket.
Och inte har skjutit någon oljesticka eller haft något annat otyg för sig... Allt är kanon, och den går klart mjukare än innan. Fortfarande inte hittat på någon fiffig lösning med kamremskåpan dock...

*jag hade ju enorma problem med pluggen som satt på vid köp, var tvungen att svetsas på en stor j-a mutter innan den behagade släppa, så jag vågade väl inte dra åt den nya ordentligt....
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Då får du göra en ordentlig motor tvätt till sommaren då och få bort all olja :)
Användarvisningsbild
av Lucif3r
DayDreamer skrev:Då får du göra en ordentlig motor tvätt till sommaren då och få bort all olja :)

Ja, får nog göra det tror jag. Lär gå åt några flaskor avfettning :lol: Fast ärligt talat så är motorn inte så farlig... Balkar, rör och slangar är värre. :roll:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Den fortsätter läcka en droppe olja idag, en droppe imorgon, typ. Verkar komma från 3 ställen. Har dock inte orkat krypa under och undersöka mer noggrant vart det kommer ifrån, tänkte göra det i samband med däckbyte. Hur som, en droppe om dagen kan jag leva med :)

Därimot verkar den dra kylarvätska helt plötsligt... Inte en susning om vart det tar vägen, inget externt läckage, och inga vita avgaser... Givetvis inge kylvätska i oljan, eller olja i kylvätskan. Luktar inga avgaser ur expansionskärlet och får inget övertryck(mer än det man ska få, givetvis) heller... Så vetefan vart det tar vägen :lol: Har iofs inte kollat värmepaketet, men den immar ju inte igen iaf och det luktar inge konstigt i bilen.
Tycker det försvinner lite väl mycket för att inte märkas, ungefär halva kärlet i veckan.

Nåja, bilen går iaf bättre än den gjort tidigare :-)-)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det kanske är kylaren för dig med som har gett upp? Eller läcker det i banjoskruven vid turbon kanske därför inte det märks något.

En oljedroppe om dagen är väl inte så farligt frågan är bara vart det kommer ifrån. Du får testa att hälla i Biltemas nya medel som påstås stoppa oljeläckaget genom att packningarna sväller :wink: låter lite riskabelt tycker jag :???:
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 54
Fel centerhögtalare?

Någon som kan bekräfta om det bara &aum[…]

Hej, jag har en vän som har en 2007 MOD V70 2[…]

meddelande

Försvinner de inte när du tar bort dem i[…]