- mån 30 mar 2009, 22:39
#274491
men en av kolvarna satt fast. Så fick lov att ta isär oket endå.
har f.ö köpt kopparrör å allt som behövs nu.
så imorn blir det till att fixa det sista innan den efterlängtade besiktningen...måste även leta rätt på ett par torkararmar imorn.
eccy243 skrev:Just på 240 och 140-ok kan man såga till en tjock träkloss som man stoppar in där beläggen ska sitta. Sen tar man tryckluft och blåser ut kolvarna.ja, och jag provade allt.
Annars kan man låta oket sitta kvar på bilen. Ta bort beläggen. Leta åt nån plåtbit i verkstan som är ungefär lika tjock som beläggplåten. Om man inte hittar någon som är lika tjock kan man bygga upp med flera plåtar. Lägg dessa plåtar där du normalt sätter beläggen, se till att plåtarna ligger under båda kolvarna. Sen trampar man ut kolvarna max, tills dom tar i plåtarna. Sen tar man bort plåtarna och kollar så att alla kolvar har kommit ut ungefär lika långt. Sen kan man trampa ut kolvarna mot skivan. När man har gjort det så lossar man oket. Nu går det att ta bort kolvarna med polygrip. OBS. Akta tätningsytan på sidan av kolven.
Om man "vet med sig" att kolvarna är långa nog så som inte hoppar loss innan dom tar i skivan så kan man skippa det där med plåtarna.
På ett enkolvsok tar man ju bara tryckluften och blåser ut dom. POOFF! :-O)
men en av kolvarna satt fast. Så fick lov att ta isär oket endå.
har f.ö köpt kopparrör å allt som behövs nu.
så imorn blir det till att fixa det sista innan den efterlängtade besiktningen...måste även leta rätt på ett par torkararmar imorn.
Garaget.org/st0hl
Orginal är för gubbjävlar!
Orginal är för gubbjävlar!