Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Lider med dig, känns som de inte ville göra nåt åt problemet.
Har följt tråden från start..

Bästa är nog göra av med bilen för att slipa all besvär.
Deras kontrakt med Volvo går ju ut nästa år, får du bra inbyte gör det innan avtalet går ut med Volvo.
Qualia skrev: sön 30 maj 2021, 01:24 Lider med dig, känns som de inte ville göra nåt åt problemet.
Har följt tråden från start..

Bästa är nog göra av med bilen för att slipa all besvär.
Deras kontrakt med Volvo går ju ut nästa år, får du bra inbyte gör det innan avtalet går ut med Volvo.
Ja. Jag hat haft samtal med deras försäljningschef som lovat en del. Men jag vet inte hur och varför men bilar är inte alls lika fint utrustade som denna. Men han lovar att han jobbar på det... Jag kommer att kontakta honom igen snart.
Jag försöker lösa det utan att gräva in mig i massa problem.
Irriterande att Bilias skafeverkstad har bytt plastdelar som lossnat men förmedlingen inte kollat varför.
Jag har länge haft problem med att bagageluckan fastnar vid kyla och regn och jag hoppades på att nu skulle man lokalisera var det tar i.
Ang 360 kameror har man bara sagt att kalibrering är gjord.
Den kameran bakom backspegeln som troligen styr autobromsen har man nu kalibrerat. Men inga svar varför det inte kom några signaler innan och vid autobromningar utan enbart hårdtvärrbroms.
Hej
En XC60 Bowers & Wilkins fråga:
Jag har kollat på en XC60 idag. Det är nästan den enda bilen som hade någorlunda liknande utrustning som jag har och är intresserad av.
När jag kollar på dennes Bowers & Wilkins ljudsystem så ser det ut som det är mkt mindre högtalare som sitter i dörrarna och även den främre känns mkt mindre storleksmässigt.
Stämmer det?
Finns det något skillnad mellan Bowers & Wilkins som sitter i S90/V90 och i detta fall en XC60?
Jag undrar om detta gäller även S60 och V60?
Vad är det som skiljer sig ljudmässigt?
Styrka?

TACK
ljudmässigt tror jag inte det skiljer? men som du själv nämner så kan jag hålla med att det ser annorlunda ut på en S90 B&W jämfört med t.ex. XC60/V90/V60/S60 där har dom en helt annan form(mindre men högtalare i sig är densamma)
https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... w/94442651
https://www.blocket.se/annons/orebro/vo ... g/96237629
UnleashFusion skrev: tis 22 jun 2021, 23:31 ljudmässigt tror jag inte det skiljer? men som du själv nämner så kan jag hålla med att det ser annorlunda ut på en S90 B&W jämfört med t.ex. XC60/V90/V60/S60 där har dom en helt annan form(mindre men högtalare i sig är densamma)
https://www.blocket.se/annons/skane/vol ... w/94442651
https://www.blocket.se/annons/orebro/vo ... g/96237629
OK tack
Hoppas att det blir samma upplevelse ljudmässigt. Det är enormt tryck i S90 "blod i näsan men ändå behagligt". Jag hoppas att min S90 inte är utrustad med ngt mer än standard Bowers &Wilkins annars blir det ännu svårare att hitta en annan bil som matchar. Såklart kommer jag inte vara så petig om allt annat stämmer.

Jag har sett din länk. Det är lite utrustning som jag saknar där men det måste ändå vara en bil på BILIA om jag ska byta in min.

Tack
Jag gick från V90 med Bower&Wilkins till XC60 med Bower&Wilkins och jag upplevde en mycket liten skillnad som försvann efter ett par "lyssningar" för så bra är systemet. V90 har 19 högtalare 1400watt och v60/xc60 har 15 högtalare och 1100watt. XC60:n har ju även en mindre kupé.
Jag har nu en Polestar 2 med HarmanKardon-systemet och det är också riktigt bra(över förväntan faktiskt efter 2 bilar med B&W) mycket bra bas men saknar den sista "renheten"
Sen får du enligt mig andra fördelar med XC60:n med, som bekvämare och komma upp lite med. Som sagt fördelar enligt mig. Sen kan du dessutom avsluta den bilen även om det svider
Användarvisningsbild
av bem
En icke oväsentlig sak är andrahandsvärdet, det är såvitt jag vet mycket bra på XC60. Jag var i våras med brorsan till Volvohandlaren i stan han bor i och hörde sig för om inbytespris på sin XC60 D4 (Business tror jag det är) MY15 men rätt lite mil på mätaren. Jag var förvånad vilket högt andrahandsvärde den hade fortfarande. Troligen för de är mycket eftertraktade på beg. marknaden.
Sköna att åka i är de, XC60, det jag åkt och kört. Lite för hög för min personliga smak, gillar höjden på V70-V90 bättre men skulle absolut kunna tänka mig en XC60.
Men nu är en ny V90 T6 Recharge Inscription 2022:a på ”g” i mitt fall med leverans v.29. Den har Harman Kardon Premium sound, har lyssnat på det i demobilar V90, V60 och XC60 och det är rätt bra, Bower&Wilkins skulle jag vilja provlyssna på, det går nog inte av för hackor.
Om det blir en XC60 i ditt fall som passar blir det skönt att få ett avslut på detta ”case” för Er. Så utdraget och knivigt case att jag aldrig hört dess make tidigare.
/Bo
TACK så mycket allihopa
Jag bara hittade den bilen som hade typ allt all utrustning som jag vill ha och som min S90 har.
Eftersom det är omöjligt att hitta en lika fin S90 så börjar jag kolla på alternativ.

TACK
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Det var ju det jag sa. Vissa ser bara problem. D[…]

Det har läckt i nån vecka bara lite sm&[…]

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]