Moderator: Moderatorer

Idag har jag äntligen fått tummarna loss...
Och monterat backkameran på V70:n
Blev klockrent.
Användarvisningsbild
av joel80
Oh.. kan du inte göra en liten guid över hur du gjorde!? Var det tredjeparts eller Volvo orginal?
Så, denna gång var det rätt tisdag. Bilen är inlämnad hos min PST för 12000 mil-servicen. Drygt 5400:- landar kalaset på, trista pengar men inte alls blodigt med tanke på vad vissa med andra motorer får betala så det är ju en tröst antar jag.
Nu ska jag klämma på nya XC90 som står här brevid och hålla tummarna för att teknikern inte hittar några fel på kärran.
Servicen avklarad och jag kan pusta ut någorlunda.
Vid besiktning i våras så fick jag i uppgift att justera halvljuset som stod för lågt, så det är nu åtgärdat av min PST. Missljudet i bakvagnen när baken fjädrar tillbaka vid ex farthinder beror med största sannolikhet på "att två bussningar där var tokslut" för att citera honom helt.
Skönt på ett sätt, brukar inte vara så dyrt att köpa om man letar runt lite på nätet och om det är de bussningar jag tror så kan jag byta de till ett par styvare som jag vet att många gör på sina T5or. Han skulle återkomma med artikelnummer.

Enda grejen som kan bli trist, jag väntar på prisuppgift, är att växellådan läcker olja på något konstigt ställe. Enligt teknikern beror detta på en kass packning och är inget stort ingrepp men han har bara varit med om en V50 tidigare som det varit så på. Det pissar inte olja och fanns dessutom gott om det i lådan så det var tydligen ingen panik alls egentligen men det är alltid bra att fixa.
I övrigt, stående ovationer.
Användarvisningsbild
av sd1
Idag har jag:
blivit påkörd bakifrån av en i10 i ca 50km/h. Blev något intryckt stötfångar och baklucka.Inte så farligt med andra ord men i10 blev intryckt till torpedväggen. Inga personskador.
Thanks heaven för att man kör Volvo!
Men hur gick det för föraren i andra bilen? Fick hen iväg sms'et utan felstavningar?!! Kan ju bli väldigt dåliga SMS om man ska hålla på att krocka under tiden!
Det borde vara förbjudet att köra bil när man sms'ar.. Jag tycker att det är viktigt att man är koncentrerad på vad man skriver!
Användarvisningsbild
av sd1
joel80 skrev:Men hur gick det för föraren i andra bilen? Fick hen iväg sms'et utan felstavningar?!! Kan ju bli väldigt dåliga SMS om man ska hålla på att krocka under tiden!
Det borde vara förbjudet att köra bil när man sms'ar.. Jag tycker att det är viktigt att man är koncentrerad på vad man skriver!
Sms förbud under körning är förbjudet enligt lag...i det här fallet skyller jag mer på puckot som stannade framför mig på en huvudled,i nedsläckta trafikljus för att släppa bilar från höger. Jag hann stanna men inte tanten me barnbarnet bakom mig...som då blev ansvarsskyldig som inte hann stanna i tid.
  • 1
  • 368
  • 369
  • 370
  • 371
  • 372
  • 1912
Service Peugeot 107 2007

Har idag fått klart att dom verkligen skicka[…]

Byte Xenon V70 -08

Misstänker att det är det man får […]

Nästa elbil från Volvo?