Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
volvoamatören skrev:Haha, ja, de kan få köpa den av mig för en massa pengar, det är okej. ;)
Eller så lägger du ut den gratis för alla. Sen sparar du ner all data som samlas in och visar det på någon statte-flik.
Då kan man se den samlade snittades för leverans osv.
Skulle vara kul att se den verkliga leveranstiden för de beställda!
av Jacobsson
Ah trodde du kunde få det skickat från appen anonymt.
Dvs du inte kan se vems bil bara information om tider
av bjornstendahl
Jacobsson skrev:
bjornstendahl skrev:Vi köpte säljchefens gamla XC90a T8 med extra allt :) ska hämtas på fredag! ser mkt fram emot familjens första bil :)
Antar att den inte är alltför gammal...
Hur kommer det sig att han inte vill ha den längre?
Tydligen har biltillverkarna korttids leasing kontrakt med bilhandlarna så de byter normalt bil var 4e månad då
de beställer en ny. så det kan vara värt att fråga om något sådant kontrakt går ut. då de bilarna ofta är väldigt högt specade.
Bilen vi köper är från Februari och har ett "värdetapp" på ca 20%.
av Gorban
bjornstendahl skrev:
Jacobsson skrev:
bjornstendahl skrev:Vi köpte säljchefens gamla XC90a T8 med extra allt :) ska hämtas på fredag! ser mkt fram emot familjens första bil :)
Antar att den inte är alltför gammal...
Hur kommer det sig att han inte vill ha den längre?
Tydligen har biltillverkarna korttids leasing kontrakt med bilhandlarna så de byter normalt bil var 4e månad då
de beställer en ny. så det kan vara värt att fråga om något sådant kontrakt går ut. då de bilarna ofta är väldigt högt specade.
Bilen vi köper är från Februari och har ett "värdetapp" på ca 20%.
20 % från listpriset eller ett färdigförhandlat nettopris?
av Jacobsson
Ja, det har den säljaren jag har på Bilia också sagt.
dom måste beställa en ny bil var 6e månad. dom får dock beställa en likadan som sist med dom måste beställa en med leverans om 6 månader. när dom fått den har dom ett par månader på sig innan nästa ska beställas så det står en ny bil till dom var 6e månad. bilarna står sedan för provkörning varje dag dom arbetar.
Visst, det kan låta kul men få tusan va jobbigt att byta bil så ofta.. tycker själv att var tredje år är rätt jäktigt..

Men å andra sidan får det fart på andrahandsmarknaden. Vissa tillverkare har även samma ägare som biluthyrningsfirmorna för att få ut nya bilar och tillgodose andrahandsmarknaden. rätt smart!
av Jacobsson
Nu har statusen på min sida uppdaterats från vecka 1 till v52.
Det har dock inte hänt något på övriga statusar, bara att bilen kommer levereras i år om allt håller i sig.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 44

Jag förstår inte...att köpa V90CC […]

Visa din semesterbil(d)

På grund av bl.a kamrems haveriet på […]

Aha, problemet är ibland funkar inte acc p&ar[…]

Kolla så inte en av kontakterna på und[…]