Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Brainy skrev:Tre? Då hade frugan varit glad :roll:

16 (vinterhjul), 17" sommar, 18" sommar, och 20" sommar. 17" tänkte jag sälja med bilen och 18" och 20" använder jag ju :oops:

Sen bommade jag tyvärr en uppsättning 18" vinter på blocket med några minuters marginal här i veckan.

Tackar!

Skall bilen säljas?
Användarvisningsbild
av xerent
Fråga till brainy, är det verkligen 205 hk från Polestar? När jag tittar på Polestars hemsida får jag bara upp 195 hk optimering på 2.4 D, men det kanske skiljer mellan -09 på 163 hk och -10 på 175? Tror du det är värt att göra Polestar uppgraderingen på -10:an också?

Fin bil för övrigt, men det visste du redan ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
Det stämmer att du med en 2010a inte får lika mycket effekt som jag får i min genom polestaroptimering.

Polestar ändrar ju inte utsläppen med sina optimeringar för att vi ska kunna regbesikta våra bilar med gällande miljöcertifieringar.
Din bil är troligen betydligt bättre miljöoptimerad från början än vad min är och därför kan inte polestar skruva upp din motor lika mycket som min. Vilket även ses som rimligt mtp att BSR plockar ur så pass mycket mer ur den än polestar gör (dom behöver självklart inte ta hänsyn till t.ex. en D5a heller). Men det är bara vad jag tror.

Din motor är betydligt bättre än min från första början, det tillsammans med att effektökningarna blir betydligt mindre kommer självklart göra att du inte märker lika stor skillnad som jag gör på min, men om det är värt det eller ej törs jag inte svara på. Jag anser att min optimering var värd varenda krona.

Tackar!
Tjusigt! Bytte själv instegsbelysningen för ett tag sen. Inte helt enkelt att få loss hållarna då det var T10-fattning, verkar ju tämligen enklare med en spole. :D
Inget byte i handskfacket? ;)
Användarvisningsbild
av Brainy
Tackar!

Med facit i hand så hade det kanske varit billigare att "gå all in" från början men jag tar små steg åt gången och känner mig för :)
Samt sprider ut det roliga.

Mysbelysningen i dörrarna har fått öknamnet nödutgångsbelysning i bekantskapskretsen :roll:

Lutar åt att det blir nya vinterdäck i vinter, känns lite tråkigt att hoppa ner från 20" till 16" så ett mellanting vore bra.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 59
Byte huvudbromscylinder

Läcker bromsrören bak kan vätskan l[…]

1. Vad kostar den? 2. Visa gärna steg f&oum[…]

Har så svårt att se det bara, gasen &a[…]

Impulsgivaren går inte via tändlå[…]