Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

De flesta som kuggar på uppkörningen idag kuggas för att inte köra eco-driving.

Jag vet inte exakt vad jag gjorde för fel när jag kuggades för det, det enda inspektörn sa att jag inte hade tillämpat ecodriving särskilt bra.

Tycker det är totalt onödigt med allt detdär med ecodriving och allt sånt joll. Jag får väl köra hur jag vill, sålänge jag håller mig till reglerna.
Trist som fan, jaså dom har börjat tillämpa Eco i papprena nu. Ja när jag körde upp för 1,5 år sedan då fanns det med men va inte en såndär punkt som va viktig. Men jag fick den i kryssad med beröm. Hmmm sen sitter jag och kör en Volvo från 89.

Lycka till på nästa uppkörning.
Skitsnack på hög nivå. Du lär få puttra runt på ettan oavbrutet om du ska köra så oerhört omiljövänligt att de kuggar dig bara för det.
Typisk bortförklaring från folk som är bittra över att ha misslyckats. Precis som med alla som kommer på nån annan liten skitsak att skylla på när det i själva verket var intrycket av körningen som helhet som sänkte dem.
Det är bara att ta nya tag och köra bättre nästa vända, det där händer nästan alla.
Kul att folk fortfarande inte kan skilja på helhetsintrycket och de handfasta exempel uppkörarna ger. De kuggar en om de upplever att man kör på ett osäkert/vådligt sätt.
Sedan att de ger ett par/nåt enstaka exempel på vad som var dåligt är såklart opedagogiskt men om det inte orsakade någon som helst fara eller hade kunnat göra det och hon körde perfekt i övrigt kan du glömma att det var enbart pga det.
nogsnackat om failade körkort.

Har en del funderingar om bilen just nu.
Har fått ett skapligt erbjudande om att sälja fronten. Men om jag ska göra det så åker bilen på skroten istället för att fixa iordning den till besiktning, då den måste besiktas senast sista maj. Men sen är det ju lite att göra för att få den besiktningsduglig när det gäller rost.
Är lite rost i tröslarna, En skärmkant måste bytas, lite rost i golvet, Sen är det säkert något mer i nån balk.
Har faktiskt inte varit under bilen mer än en gång sålänge den varit i min ägo, och jag har ägt den snart ett år.
Bromsar och allt sånt verkar fungera som det ska iaf, så inga sånna saker inför besiktningen vad jag vet om än.
Och oljelekaget som jag upptäkte förrut har inte hänt igen, konstigt nog.
Sen är ju tanken att om jag ska fixa iordning den för besiktning så kommer den att säljas efter den gått igenom.
Då jag upptäkt att nybesiktade skattebefriade bilar har lite mer värde än dom som inte är nybesiktade.

Så den stora frågan är, sälja bilen i delar.. eller fixa iordning den för besiktning och sälja den efter den gått igenom?
kan hända att den får en lite finare lack innan den säljs också isf.

Nu vill jag höra vad ni har att säga om den saken. :roll:
Behåll och vårda säger jag då, du behöver ju inte tänka på skatt och sånt. billig bil om än en liten mängd arbete.
Ska den tvunget säljas tror jag du får mer pengar för delarna om du orkar demontera den och sälja av allt fungerande. Beggade delar är så sjukt övervärderat, finns många tusen i bilen bara man orkar.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 42

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid