Volvo XC60 (18-), V60(19-) och S60 (20-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Qualia
Många har ju valt att hoppa av pga långa leveranstider..
Nu är det nog inte lättast att sälja en bil över 700k.
Jag hade dialog med tre olika säljare innan pandamei slog till.. dock har alla slutat..
Lätt kommer det nog inte vara för bilsäljare fram över..
av Leif55
mattes skrev: ons 24 jun 2020, 11:08
Leif55 skrev: Tycker det låter som ett bra pris.
Jag får betala 725 för min inscription som har allt utom 22” och B&W (kör med HK och 12” bas + slutsteg istället), dragkrok, styling kit etc. Men utan v-hjul!
Jag tyckte jag prutade länge men jag är nog Inge vidare på det heller😂
Fick ett bedrövligt pris för min inbytesbil i förrgår, 40% ner från för ett år sedan när jag beställde men då blev jag förbannad och skrev några mejl med bifogad konversation från tidigare och nu har vi iaf enats om ett Inbytespris som ligger på ungefär 80% av det för ett år sedan. Men det är bedrövligt att man ska förlora på den långa leveranstiden😡
Inte för att vara taskig utan bara nyfiken, varför låste du inte priset på inbytesbilen när du beställde?
De vägrade med motiveringen att det var för långt till leverans...
Användarvisningsbild
av EbocFear
Ändrat till v30 från v29...
Verkar som om man inte ska ha någon Volvo.
Blir nog en BMW nästa gång :-(
av Daniel23
Samma här, ändrat nu idag från v28 till v30. Sjukt irriterande.
Användarvisningsbild
av EbocFear
Daniel23 skrev:Samma här, ändrat nu idag från v28 till v30. Sjukt irriterande.
Jo, trodde ett tag att jag skulle kunna få bilen innan semestern men nu ser det sämre ut.
Då det är en företagsleasing så vill man plocka ut den i början på månaden då man får betala hela månaden oavsett om man tar ut den den sista.
Lutar alltså åt v32 snarare än 27 eller 28.
Men den som väntar på nått gott... osv. :P
av stegev
Min är och flyttad från 30 till 31. Dock tar jag dessa prognoser med en nypa salt.
Användarvisningsbild
av EbocFear
stegev skrev:Min är och flyttad från 30 till 31. Dock tar jag dessa prognoser med en nypa salt.
Hoppas du har rätt om saltet och nypan. Vore trevligt om den initiala prognosen höll.
Någon som vet hur många plusveckor dom har på volvoappen?
Verkar som en hel del fått sina bilar betydligt tidigare än vad appen, eller min Volvo, sagt.
av stegev
Min säljare sa att han kan få den redo v.29 så jag väljer att tro på honom före appen 😂
av Leif55
Problemet är att när leveransveckan flyttas fram så beror det nog på att bilen inte är med på båten/tåget som kommer till svedala. Min ska anlända på måndag men nu när jag läser detta så väntar jag bara på att min senareläggs också.
Har v29 nu men......
Användarvisningsbild
av EbocFear
Leif55 skrev:Problemet är att när leveransveckan flyttas fram så beror det nog på att bilen inte är med på båten/tåget som kommer till svedala. Min ska anlända på måndag men nu när jag läser detta så väntar jag bara på att min senareläggs också.
Har v29 nu men......
Eller, så kom din bil med på transporten till Sverige och då får man bara gratulera och hoppas att utleveransen sker snart :-)
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 50

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak