...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
När det pratas om rövslickare i trafiken så kommer jag ofta att tänka på alla dessa som ligger som en stor tegelsten i sin fil utan minsta tanke på att kanske flytta sig lite till sidan där det går för att släppa förbi.Men det är väl en för hemsk tanke för dessa att någon ska få komma förbi när dessa tegelstenar minsann betalt vägskatt som alla andra och dessutom håller gällande hastighetsregler.Suck så pinsamt enkelspårigt det måste vara i tänkandet hos dessa trafikanter.
Har läst ditt inlägg ett par gånger nu, men kan inte riktigt få klart för mig vilken situation det rör sig om!?

Kanske bara jag som är trög, men du får gärna förtydliga/ge förslag på en specifik situation.
BennyL skrev:Ett bevis på att Darwinism inte fungerar...
http://teknikensvarld.se/uselt-uppforan ... ka-315929/

Man tar sig för pannan (H)
En av mina närmsta vänner kör akutambulans och kan verifiera att det är precis så illa som det verkar. Det är inte bara vid trafikolyckor många människor uppför sig illa och är i vägen, det gäller vid alla olyckor och det gäller inne på sjukhus och akutmottagningar också. Det där med att vara i vägen och drälla omkring är till stor del kulturellt betingat.

Sist men inte minst, det är inte FRA och övervakningskameror som är ett hot mot ens integritet, näe, det är alla dessa jävla mobilkameror som är det. Proffsen har vett att hålla informationen för sig själva men det har inte pöbeln som mer än gärna visar upp både det ena och det andra för alla som vill titta. Allt för att få lite uppmärksamhet och några "gilla". Vi har till och med dedikerade trådar för det här på forumet.
Användarvisningsbild
av snepo
llesrof skrev:
BennyL skrev:Ett bevis på att Darwinism inte fungerar...
http://teknikensvarld.se/uselt-uppforan ... ka-315929/

Man tar sig för pannan (H)
En av mina närmsta vänner kör akutambulans och kan verifiera att det är precis så illa som det verkar. Det är inte bara vid trafikolyckor många människor uppför sig illa och är i vägen, det gäller vid alla olyckor och det gäller inne på sjukhus och akutmottagningar också. Det där med att vara i vägen och drälla omkring är till stor del kulturellt betingat.

Sist men inte minst, det är inte FRA och övervakningskameror som är ett hot mot ens integritet, näe, det är alla dessa jävla mobilkameror som är det. Proffsen har vett att hålla informationen för sig själva men det har inte pöbeln som mer än gärna visar upp både det ena och det andra för alla som vill titta. Allt för att få lite uppmärksamhet och några "gilla". Vi har till och med dedikerade trådar för det här på forumet.
På detta forum. Illa illa illa. Egentligen spelar det ingen roll var det är. Lika illa. Förstår inte vad intresset är i att andra gjort sig illa. Idioter. Undrar vad de tänker när de själva ligger där,och blir filmade??
Ja det är inte helt ok, själv försöker jag underlätta för personal på plats genom att synas så lite som möjligt, de som arbetar där tycker inte heller det är så j-a roligt att olyckan har hänt och att då ha folk springandes är säkert ett störningsmoment, sitt kvar i bilen eller håll er vid den i alla fall. Kan inte minnas att jag skulle tagit bild eller filmat vid en enda olycka, har mycket sällan blivit stillastående vid en men passerat massor. Och hur många gånger har man inte hört på radion att en olycka skett vid en plats för att lite senare höra att det nu skett en olycka till på samma plats i andra körriktningen. Fokusera på det som är relevant istället för intressant
Det vidrigaste av allt är i mitt tycke när dessa filmare blockerar eller är allmänt i vägen för räddningspersonal. De ska gärna stå så nära som möjligt och helst kunna intervjua någon av de olycksdrabbade. Antingen är de bara helt jävla tappade eller så inbillar de sig att de ska kunna sälja en bild eller två till Aftonbladet.
Mittfilsåkare nu igen... When will they ever learn... :evil:
Är det någon här som kör lastbil som kan vara så snäll och förklara varför man parkerar sin 24 meters i mittfilen mellan Väsby och södergående på E4:an?
Ja, jag vet att det kommer komma att det inte går att åka i högerfilen för folk inte kan köra på en påfart på rätt sett, men bilf-n har väl tuta?
I morse låg en Preem tankbil och lökade i 80 i mittenfilen och gjorde inga ansträngningar att ens tänka tanken att lämna vänsterfilen, vilket gjorde E4:an till en tvåfilig väg, istället för trefilig som vi lagt några kronor på att göra den till...
(S)
snepo skrev: På detta forum. Illa illa illa. Egentligen spelar det ingen roll var det är. Lika illa. Förstår inte vad intresset är i att andra gjort sig illa. Idioter. Undrar vad de tänker när de själva ligger där,och blir filmade??
Jag kanske uttryckte mig klantigt. Vad jag vet så läggs det inte upp bilder på skadade människor här. Det jag menade är de trådar där folk lägger upp filmer där de filmat och kommenterat andras uppförande i trafiken. Man kan tycka vad man vill om folk som kör slarvigt och inte visar hänsyn men att hänga ut dem till allmän beskådan tycker jag är fruktansvärt illa. I många fall har det vart tämligen alldagliga situationer där jag mest bara rykt på axlarna och tänkt "klant" och sedan inte tänkt mer på det. Det känns som att dessa filmskapares toleransnivå sänks inför andras i många fall bagatellartade misstag bara för att de är så satans sugna på att få lägga upp en film och beskriva händelsen på ett sätt som inte står kvällspressen långt efter. Det är bland annat detta som jag ser som integritetskränkande.
Användarvisningsbild
av snepo
llesrof skrev:
snepo skrev: På detta forum. Illa illa illa. Egentligen spelar det ingen roll var det är. Lika illa. Förstår inte vad intresset är i att andra gjort sig illa. Idioter. Undrar vad de tänker när de själva ligger där,och blir filmade??
Jag kanske uttryckte mig klantigt. Vad jag vet så läggs det inte upp bilder på skadade människor här. Det jag menade är de trådar där folk lägger upp filmer där de filmat och kommenterat andras uppförande i trafiken. Man kan tycka vad man vill om folk som kör slarvigt och inte visar hänsyn men att hänga ut dem till allmän beskådan tycker jag är fruktansvärt illa. I många fall har det vart tämligen alldagliga situationer där jag mest bara rykt på axlarna och tänkt "klant" och sedan inte tänkt mer på det. Det känns som att dessa filmskapares toleransnivå sänks inför andras i många fall bagatellartade misstag bara för att de är så satans sugna på att få lägga upp en film och beskriva händelsen på ett sätt som inte står kvällspressen långt efter. Det är bland annat detta som jag ser som integritetskränkande.
Håller med,har tittat på några filmer. Fattar ibland inte vad den filmade gjort för fel. Jag brukar inte heller bry mig om andra gör fel. Undrar om dom köper dessa dyra bilkameror för detta ändamål,filma andra
  • 1
  • 344
  • 345
  • 346
  • 347
  • 348
  • 553

Kanske för att man tycker att det är en […]

Ingen som vet något om växllådor […]

Byte Xenon V70 -08

På en del bilmodeller (har ej bytt på […]

Det kommer mycket vatten från ac så 4 […]