...

Moderator: Moderatorer

*pettson* skrev:Aha.. det är det dom förmodligen gör vid vårt torg i stan. När dom åker mot enkelriktat patrullerandes som dom känner för. Kanske lite synd att eventuella brottslingar ser dom över torget vilket håll dom än kommer ifrån. Inte lätt att överraska nån då.. :wink:
Eller när dom åker med blåljus ned till mc-donalds och ställer sej i drive in kön o handlar? Det var lätt 5 bilar som släppte före och trodde det var nåt på gång. Allt som hände var att man hämtade mat. Kanske var det så att RÅNALD Mcdonald pekade med nåt finger?
Nej tyvärr är det så att vid mycket körning så är det ren tristess och dom åker precis vart dom önskar, det kommer aldrig att sluta vara så. Själv har jag fått backa mot enkelriktat (jag har rätt körriktning) för att dom skulle förbi dom 25 metrarna bakom mej. Dom stod däremot i en korsning och kunde lätt svängt till vänster och fått drygt 150 meter längre resa förbi en mack. Men icke..
För inte så länge sedan så fick några äldre poliser en rejäl uppsträckning mitt framför min bror. Dom hade blåljus och slängde sej mellan bilar på en raksträcka och till sist in och upp på trotoaren vid en pizzeria. Lite synd att deras vakthavande redan satt där på lunch på uteserveringen med sin radio och allt. Det var inte tryckbart det han tydligen hasplade ur sej om körning och beteende.
Vet inte om där blev nån repremand.
Det finns säkert anledningar ibland för dom att åka mot en körriktning, men som sagt många ggr så är det ren tristess då tar *varvet*.
Man får väl inte ens backa mot enkelriktat? Var glad för att du inte fick böter av dessa poliser. :mrgreen:
zamberg skrev:cyklister i stockholm... behöver inte skriva nå mer
Bilisterna i Stockholm då?

Ett ord: dubbelparkering
Användarvisningsbild
av SvenB
TheFlyingDutchman skrev:köra 'laglig' hastighet i omkörningsfilen
Kanske lite märklkigt att bli irriterad för att någon kör lagligt vid en omkörning!
av llesrof
KKR skrev:
Kanske lite märklkigt att bli irriterad för att någon kör lagligt vid en omkörning!
Det är inte så märkligt. Om du kör på en 2+1-väg och har en slösnigel några bilar längre fram och en relativt kort omkörningssträcka så vill du att folk fipplar på när de kör om. Om den närmast slösnigeln påbörjar en omkörning i marginellt högre hastighet än slösnigeln kommer han/hon hindra alla andra bakom sig att komma om. Ofta finns det bilar som hakar på vid om omkörning och då tvingas de avbryta omkörningen eftersom föraren som först påbörjade omkörningen gör den så långsamt att omkörningssträckan tagit slut när han/hon äntligen blivit klar med sin omkörning. Det är likadant när de kommit om, då bromsar en del direkt istället för att gasa undan så att andra omkörande bilar kan glida in bakom dem och den omkörda bilen. Jag vill påstå att detta beteende är farligare än att köra lite för fort när man kör om. Skall man göra om så skall man fippla på, annars skall man ge tusan i att köra om.
llesrof skrev:
KKR skrev:
Det är inte så märkligt. Om du kör på en 2+1-väg och har en slösnigel några bilar längre fram och en relativt kort omkörningssträcka så vill du att folk fipplar på när de kör om. Om den närmast slösnigeln påbörjar en omkörning i marginellt högre hastighet än slösnigeln kommer han/hon hindra alla andra bakom sig att komma om. Ofta finns det bilar som hakar på vid om omkörning och då tvingas de avbryta omkörningen eftersom föraren som först påbörjade omkörningen gör den så långsamt att omkörningssträckan tagit slut när han/hon äntligen blivit klar med sin omkörning. Det är likadant när de kommit om, då bromsar en del direkt istället för att gasa undan så att andra omkörande bilar kan glida in bakom dem och den omkörda bilen. Jag vill påstå att detta beteende är farligare än att köra lite för fort när man kör om. Skall man göra om så skall man fippla på, annars skall man ge tusan i att köra om.
Helt rätt.Sammarbetet är ibland misserabelt.Bara jag får köra om så skiter man i resten.Liknande händelser är alltför vanliga på Svenska motorvägar när man i omkörningsfil plötsligt ser en bil svänga ut rakt framför en och en kraftig inbromsning är enda sättet för att undvika kollision.Ibland stirrar de i backspeglarna och det samtalas i bilen framför som gjorde detta precis som om de upptäckte att de inte var ensamma på vägen.Händer alltför många gånger för att det ska kunna räknas som undantag.Trodde man tittade om där redan var trafik på väg om. ?:-/
En annan sak med 2+1 vägar som jag råkade ut för förra helgen är när bilar kör i snigelfart när det är 1 fil för att sen gasa på som om det inte finns någon morgon så fort det blir 2 filer så man inte hinner köra om för att sedan återgå till snigelfart igen..
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 552
Carplay trådlöst?

Denna köpte jag, fungerar utmärk, koppla[…]

Kan du bedöma om du då drar det hjulet […]

Nu så har min höger stora lykta givit u[…]

Jag hade inga nitar på ovansidan faktiskt, d[…]