...

Moderator: Moderatorer

Något som irriterar mig otroligt mycket är att det på vissa sträckor häromkring på lite smalare vägar skapas tre (3) spår i snön, dessutom vägrar de flesta flytta på sig vid möte...
Det handlar inte om enskilda vägar utan 70-sträckor utan mittlinje men som det ändå gladeligen går att möta lastbilar om man bara håller till sidan.
Här skapas det alltid tre spår, och det har gjorts så i alla tider! Varför kan man inte hålla sig till sin sida även om det är lite snö på vägen!? :???: :evil:
På förekommen anledning idag:

1. Folk som kör 50 km/h på påfarten till 110-väg :p
2. Lite relaterat till posten ovan, men folk som inte kan hålla sig på sin sida av vägen vid möte på mindre landsvägar. Är man ensam på vägen så visst, kör över mittlinjen om det känns säkrare, men det är inte så roligt att kasta sig åt sidan bara för att den mötande tycker att han ska ligga kvar på båda filerna >_>
av BennyL
Vad är det med folk...
I morse var det en tendens till dis i luften och sikten nedsatt till typ 2000m eller liknande och då åkte dom på... Dimbakljusen... På E4:an i rusningstrafik... Snacka om att ha otur när man tänker... :roll:
BennyL skrev:Vad är det med folk...
I morse var det en tendens till dis i luften och sikten nedsatt till typ 2000m eller liknande och då åkte dom på... Dimbakljusen... På E4:an i rusningstrafik... Snacka om att ha otur när man tänker... :roll:
Här var det "halvtjocka" hela dagen och vissa bemödade sig använda dimljus bak på motorvägen men alla glömde stänga av de i city där de inte behövdes :x Inte lätt med alla knappar och reglage. Men såg inte en enda drl-nisse i alla fall. Men det kanske berodde mer på att de körde just utan belysning :mrgreen:
Var riktigt tjock dimma i lördags, ca 100-200m sikt mitt på dagen, inte ens Volvo hade slagit om från DRL, men dom har ju alltid tänt bakljus (på auto) iallafall. Mitt dimbakljus och p ljus+dimljus åkte på iaf haha (har trasig halvljuslampa).
Blir vansinnig på folk som vid rödljus ligger i högerfilen (som går att svänga rakt fram och åt höger i), när det slår om till grönt DÅ åker blinkersen på varpå de rullar fram 2m och får vänta på 10000 människor som ska korsa vägen.
För i helvete, släng på blinkersen i tid eller åtminstone om ni ser att någon kommer bakom er i samma fil. Då vet man (förutsatt att man ska rakt fram) att man kan lägga sig i filen brevid som BARA är rakt fram.
Åååh! Ja! Samma skit (om inte värre) med vänaterfil som går både rakt fram o åt vänster! Där behöver dom nästan alltid vänta på mötande trafik också.. Kan ju inte vara så svårt att räkna ut att man spärrar vägen för de bakom.. å att det kan vara vettigt att meddela sig om det i tid.
Haha ja! Stötte på höger-varianten idag och tänkte "det måste jag skriva i tråden", men vänster-varianten är minst lika irriterande.
Sådana fasoner helljusblinkar man "aggressivt" på :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Och då kommer man fortare fram? Jag tror nog att verderbörande är medveten vad denne ställt till med, men kan inget göra i det fallet. :D
  • 1
  • 326
  • 327
  • 328
  • 329
  • 330
  • 554

Jag fattade det som att TS kommer att vara öv[…]

Oljeläckage S40 1.8F -08

Mellan motor och växellåda? Troligen p[…]

Det finns ju småfirmor som reparerar styrenh[…]

Apropå ynkligt bagage, är ID4ans 543 l […]