Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av TheBree
Jo men vi ansåg att det var farligare att bogsera i 30 kmh där hastigheten är 100 kmh och att dessutom ingen kör i 100 utan kanske 120 - 130 kmh. Dessutom var vägen utrustad med mitträcke (2:1 väg) och viltstängsel med väldigt bra sikt, alltså inte direkt kurvig väg.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Vad är straffet på denna överträdelse om den uppdagas??
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja 70 är ju mer än 30 över tillåten hastighet så vill det riktigt illa så kan man ju bli av med körkortet.
Men jag håller nog med om att köra 30 km/h känns lite farligt på en sån väg.
Däremot kunde ni ju valt en lite mer passande tid än kl två på eftermiddagen. :wink:
Användarvisningsbild
av TheBree
Nu har jag pratat med en av Lasses anställda. Det är tydligen han som håller i det maskinella på den firman. Så det var han som hade rekat min bil.
Hur som helst.
Han sa att ena kolven var i stort sätt helt demolerad. Det hade tydligen lossnat en massa bitar som hade levt djävulen där inne och slagit sönder det mesta. Inkl topplocket. Kamkedjan såg ut att vara helt uttänjd så den verkar också behöva bytas. Och toppen behövs givetvis bytas då också.
Hans rekommendation är att byta blocket (det som Kronobergs bil kallade för "skrapad motor") och då ingår kamkedja och allt annat som hör till. Det man plockar över är turbo osv. (har inte riktigt bra koll på det där). Det kostar ju 19 000:- som tidigare. Toppen är bäst att försöka hitta en begagnad och då skulle den kosta runt 6-9 000:- . Då har man en helt ny motor sen kan man säga. Priset för detta med arbete trodde han kunde landa på runt 35-40 000:- (jävla fucking helvetes pengar!!!). Men han ville inte gå in på det exakt då det är Lasse som bestämmer ev priser osv. Och Lasse var givetvis inte på plats idag så jag ska höra av mig till honom imorgon.

Det jag har funderat på lite är varför inte Kronobergs Bil nämnde någon om toppen. Tydligen så är den nästan tvungen att bytas enl. Micke (Han hos Lasse Lack). Annars blev det inget bra.

Sen har givetvis tankarna funnits på att sätta i en bättre begagnad motor. Fast jag undrar om det är något alternativ. Tror inte att kostnaderna blir så mycket lägre ändå. Kanske handlar om en 5-10 k isf. (?) Och om man sätter in en beg. motor så kommer ju värdet på bilen att minska avsevärt eftersom det inte sitter en viggen motor i aset längre. Där har vi också en aspekt man måste tänka på.

Som jag ser det så finns det fem alternativ.

1. I med de nya grejerna (som han rek.) och behålla bilen i 2-3-4-5 år till.
2. I med de nya grejerna (som han rek.) och sälja aset.
3. I med en beg. motor och behålla bilen i 2-3-4-5 år till.
4. I med beg. motor och sälja aset.
5. Sälja bilen som den står nu.

Som det ser ut just nu så ligger 1an eller 5an närmast till hands. Längst bort är 3an.

Hur resonerar ni? Vad hade ni gjort?

Som sagt priset är inte satt ännu och jag ska höra med Lasse. Han känner trotts allt bilen då han haft den i sin "stab" i 6-7 år.

Allting känns för jävligt just nu!
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 38
Fel centerhögtalare?

Ett komplett H/K system ser ut så här f[…]

Strålkastartorkare S60-03

När ptc-säkringar åldras tror jag […]